تکذیب خروج واکسن اسپوتنیک ایرانی به خارج/ جهانپور: واکسن اسپوتنیک لایت در انتظار تایید نهایی موسسه گامالیا روسیه

۱۴۰۰/۰۶/۱۳ - ۰۹:۵۲:۰۴
کد خبر: ۱۲۲۸۶۹۸
تکذیب خروج واکسن اسپوتنیک ایرانی به خارج/ جهانپور: واکسن اسپوتنیک لایت در انتظار تایید نهایی موسسه گامالیا روسیه
سخنگوی سازمان غذا ودارو ضمن رد ادعایی مبنی بر خروج واکسن اسپوتنیک ایرانی به خارج گفت: این اظهارات کذب محض بوده و هنوز طرف روسی محصول تولید شده اولیه واکسن اسپوتنیک لایت تولیدی شرکت خصوصی ایرانی را برای تولید انبوه تحت لیسانس تایید نکرده است.

به گزارش برنا؛ معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور طی مصاحبه ای بیان کرد که واکسن اسپوتنیک در ایران تولید و خارج می‌شود! کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به این ادعا در جمع خبرنگاران گفت: این اظهارات کذب محض بوده و هنوز طرف روسی محصول تولید شده اولیه واکسن اسپوتنیک لایت تولیدی شرکت خصوصی ایرانی را برای تولید انبوه تحت لیسانس تایید نکرده است.

او افزود: خروج هرگونه واکسن کرونا از ایران ادعای کذبی است که مقصود و انگیزه گوینده از نشر این مطلب کذب در شرایط حاضر مشخص نیست.

جهانپور تاکید کرد: واکسن اسپوتنیک لایت بصورت بچ تست یا محموله اولیه تولید شده و هفته هاست در انتظار تایید نهایی موسسه گامالیا روسیه برای ورود به چرخه تولید انبوه است و خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین چیزی تاکنون در مورد واکسن های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده و اظهارات نامبرده صحت ندارد.

 

نظر شما