سرقت یک میلیون دلار بیت کوین با یک روش قدیمی

۱۴۰۰/۰۶/۱۳ - ۱۷:۳۲:۴۶
کد خبر: ۱۲۲۸۸۶۶
سرقت یک میلیون دلار بیت کوین با یک روش قدیمی
یک مشاور مالی ۲۳ ساله ونزوئلایی، با صحنه‌سازی گروگان‌گیری خود دارایی بیت کوین مشتریانش را به سرقت برد. پلیس مقدار بیت کوین دزدیده‌شده را معادل بیش از یک میلیون دلار برآورد کرده است.

به گزارش برنا؛ با توجه به اینکه ونزوئلا از پیشروترین کشورهای جهان در پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، هرروز شاهد استفاده از روش‌های خلاقانه‌تری برای سرقت بیت کوین در این کشور هستیم.

 

روز ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ (۹ شهریور) دیکریپت گزارش داد که آندرس خسوس دوسانتوس هرناندز که در نقش مشاور مالی کنترل بیت‌کوین‌های مشتریانش را به عهده داشت، چند روز پیش با صحنه‌سازی آدم‌ربایی خود بیش از یک میلیون دلار از حساب مشتریانش برداشت کرده است.

داگلاس ریکو، رئیس ارشد اداره تحقیق جرائم ونزوئلا (CICPC)، با انتشار عکس این متهم ۲۳ ساله در اینستاگرام، او را «تحت تعقیب» معرفی کرد. CICPC در ونزوئلا نقشی شبیه به اف‌بی‌آی در آمریکا ایفا می‌کند.

طبق اظهارات ریکو، هرناندز به عنوان واسطه، از طرف مشتریان برای آن‌ها بیت کوین می‌خرید؛ او چندی پیش ادعا کرد که توسط برخی افراد ربوده شده است و آن‌ها از وی تقاضای پول کرده‌اند.

هرناندز بعد از انتشار این خبر دروغ، مقداری بیت کوین (معادل ۱٫۱۵ میلیون دلار) از والت‌ حساب‌های بایننس مشتریان خود برداشت کرد؛ به گفته CICPC او اکنون متواری است و هنوز تصمیمی برای پیگیری بین‌المللی این موضوع گرفته نشده.

با توجه به تورم افسار‌گسیخته در ونزوئلا، مردم این کشور برای ذخیره دارایی خود و تبدیل آن به دلار از رمزارزها استفاده می‌کنند. یکی از معضلات این همه‌گیری برای کاربران بیت کوین و ماینرها، امن نگه داشتن دارایی‌هایشان در مقابل افرادی است که در کمین دزدی رمزارزها هستند.

برای مثال، تنها سه هفته پیش تاجری ونزوئلایی به نام گوستاوو تورس گونزالس ربوده شده بود؛ اما آدم‌رباها به دلیل دریافت نکردن ۱٫۵ بیت کوین درخواستی او را به قتل رساندند.

به نظر می‌رسد با ظهور ارزهای دیجیتال و داغ شدن بازار آن‌ها، باید نگران آدم‌ربایی‌ ساختگی با هدف دریافت بیت کوین باشیم؛‌ چندی پیش فیلمی به نام گورکن با محتوایی مشابه، بعد از حضور جهانی در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای چین به اکران آنلاین رسید. آیا شما این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ دیدگاهتان درباره این موضوع و راهکار‌های امن نگه‌ داشتن ارزهای دیجیتال را با دیگر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید./زومیت

نظر شما