بهترین زمان بارداری را بشناسیم

۱۴۰۰/۰۶/۱۴ - ۱۲:۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۲۸۹۰۶
بهترین زمان بارداری را بشناسیم
شاید این موضوع ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که واقعا بهترین زمان برای بچه دار شدن چه موقع می‌باشد؟ گاهی اوقات می‌شنوید که بچه‌ها در فصل‌های خاصی سالم‌تر هستند و بهتر است که در آن زمان به دنیا بیایند و اکنون دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که این موضوع حقیقت دارد .

به گزارش برنا؛ شاید این موضوع ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که واقعا بهترین زمان برای بچه دار شدن چه موقع می‌باشد؟ گاهی اوقات می‌شنوید که بچه‌ها در فصل‌های خاصی سالم‌تر هستند و بهتر است که در آن زمان به دنیا بیایند و اکنون دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که این موضوع حقیقت دارد و علت آن هم برای آنان مشخص است. البته که مطالعات بسیار گسترده‌ای روی این موضوع انجام شده است که شواهد زیادی را برای اثبات این حرف نشان می‌دهد.

بهترین زمان برای بارداری و زایمان کدام است؟

آیا فصل بارداری بر سلامت جنین تأثیر می‌گذارد؟

تحقیقات زیادی در زمینه بارداری در فصل‌های مختلف انجام شده است. مطالعات نشان داده است که اقدام به بارداری در اواخر ماه‌های اردیبهشت تا تیر و تولد نوزاد در فصل سرما، خطرات بیشتری برای نوزاد دارد. قرار گرفتن مادر در ماه‌های آخر بارداری، در معرض سرما و آنفولانزای فصلی می‌تواند احتمال نارس بودن نوزاد را تا ۱۰ درصد افزایش دهید. نوزادان نارس معمولاً وزن پایین‌تری دارند و در بزرگسالی نیز ریسک ابتلا به بیماری‌هایی مثل بیش فعالی و آسم نیز در آن‌ها بیشتر است. از طرف دیگر آنفولانزا در ماه‌های اول بارداری نیز می‌تواند به همین مقدار برای سلامت جنین خطر آفرین باشد.

این موضوع نیز از لحاظ علمی به اثبات رسیده است که ماه‌های ابتدایی بارداری بیشتر از همه ماه‌های دیگر در سلامت جنین تأثیر دارد. از همین رو برنامه‌ریزی درست برای تعیین بهترین فصل برای بارداری می‌تواند به مادر کمک کند تا با آگاهی و مراقبت بیشتری این ماه‌ها را پشت سر بگذارد.

بهترین و بدترین ماه برای بارداری

زمان شروع بارداری بر سلامت کودکان اثر زیادی دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که در حدود یک چهارم ژن‌ها تابع فصل‌ها هستند و بنابراین زمان شروع بارداری تاثیر جدی بر سلامت فرد در آینده خواهد داشت. درباره بهترین فصل برای آبستن شدن نظرات گوناگونی وجود دارد که در ادامه می‌خوانید.

در این بخش قصد دارید به تفکیک در مورد ویژگی‌های هر ماه برای بارداری بیشتر آشنا شوید.

بهترین زمان برای بارداری و زایمان کدام است؟

دی و بهمن

دی و بهمن از ماه‌های سرد سال هستند و اگر در این زمان اقدام به بارداری کنید، کودک شما در پاییز به دنیا خواهد آمد. در نتیجه اوایل بارداری هوای سرد زمستان و اواخر آن هوای مطلوب پاییز را تجربه خواهید کرد. اما بخش مهمی از بارداری شما در فصل تابستان است. اگر در جایی زندگی می‌کنید که گرمای هوا شدید است، احتمالاً با وجود بارداری، گرمای بیشتری را احساس خواهید کرد و این موضوع می‌تواند کمی برایتان اذیت کننده باشد. اما به هر حال ماه‌های اول بارداری تنها ۱ تا ۲ ماه در معرض سرما قرار دارید و از همین رو احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا کمتر است و این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای شما باشد.

اسفند و فروردین

اگر در ماه اسفند و فروردین اقدام به بارداری کنید، کودک شما درست وسط زمستان و سرما به دنیا می‌آید. در این شرایط اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که هوا به شدت سرد است و در این ماه‌ها احتمالاً نمی‌توانید خودتان و کودکتان به راحتی بیرون بروید. باید مقدار زیادی لباس به نوزادتان بپوشانید و مراقب باشید تا او سرما نخورد.

اردیبهشت و خرداد

شاید برای عده زیادی بهترین فصل برای بارداری همین دو ماه از بهار باشد. اگر در اردیبهشت یا خرداد اقدام به بارداری کنید، تابستان هنوز در ماه‌های اول به سر می‌برید و گرمای هوا چندان برایتان اذیت کننده نخواهد بود. در اواخر بارداری احتمالاً سردترین روز‌های سال را تجربه خواهد کرد که باید مراقب آنفولانزا باشید. یکی از بهترین ویژگی‌های باردار شدن در این زمان این است که در انتهای زمستان فرزند شما متولد می‌شود و یک بهار و عید زیبا را در کنار هم تجربه خواهید کرد. توجه داشته باشید که معمولاً بهترین فصل بارداری نوزاد دختر از اواسط بهار که هوا گرم می‌شود بیشتر خواهد بود.

تیر و مرداد

اگر در ماه تیر و مرداد اقدام به بارداری کنید، کودک شما در بهار متولد می‌شود و این واقعاً حیرت انگیز است. در اوایل بارداری در تابستان از هوا لذت می‌برید و در بهار نیز در بهترین هوای سال فرزند دلبندتان را به دنیا می‌آورید. بهترین فصل بارداری نوزاد دختر معمولاً فصل تابستان و گرم است که در کنار سایر ویژگی‌ها می‌تواند بر این موضوع تأثیر بگذارد.

شهریور و مهر

شاید بهترین زمان برای بارداری را بتوان همین موقع دانست، زیرا فرزند شما در تابستان به دنیا می‌آید. اما در این بارداری باید حسابی حواستان به لباس‌های گرم و پشمی‌تان که دیگر اندازه‌تان نخواهد بود، باشد. بهتر است یک سری لباس زمستانی جدید برای بارداری‌تان تهیه کنید و آماده تولد یک فرزند جذاب تابستانی باشید.

آبان و آذر

باردار شدن در این زمان کمی خسته کننده است. هوا زودتر تاریک می‌شود و کمی دلگیر است. ماه‌های اول بارداری احتمالاً دوست دارید کمی به مهمانی بروید، زیر آفتاب قدم بزنید و از هوای روشن و زیبا لذت ببرید. اما در این زمان هوا معمولاً ابری و تاریک است و این موضوع در برخی مناطق می‌تواند برای مادران باردار اذیت کننده باشد. اما فرزند شما در اواخر تابستان به دنیا می‌آید و این موضوع واقعاً شگفت انگیز خواهد بود و این می‌تواند برای مادری که تازه زایمان کرده خبر خوبی باشد.

می‌توانید در هوای دلپذیر شهریور هر چقدر که دوست دارید، قدم بزنید و همه روز‌های سخت بارداری را در این یک ماه بعد از زایمان جبران کنید.

بهترین فصل بارداری نوزاد پسر معمولاً همین پاییز و ماه‌های آبان و آذر هستند که بدن رو به سردی می‌رود که البته این موضوع در کنار سایر عوامل می‌تواند مؤثر باشد.

نظر متخصصین زنان در مورد انتخاب زمان بارداری

متخصصین زایمان بر این باور هستند که علی رغم تحقیقات زیاد، هنوز هیچ مدرک علمی مشخصی وجود ندارد که بگوید، دقیقاً چه فصلی برای بارداری و زایمان کودک مناسب‌تر است. اما طبق شواهد و مطالعات موجود اقدام به بارداری در برخی فصول می‌تواند هم به نفع مادر و هم به نفع فرزند او باشد.

بهترین زمان برای بارداری و زایمان کدام است؟

بهترین زمان بارداری از نظر طب سنتی

طبق پیشنهادات ارائه شده، فصل پاییز زمان مناسبی برای بارداری نیست. چرا که این فصل با سرد شدن تدریجی هوا در تغییر مزاج افراد به سرد و خشک تاثیر به سزایی قائل می‌شود. خانم‌هایی که در این فصول حامله می‌شوند، باید از مصرف خوراک و غذا‌های سرد به مانند بادمجان، گوشت گاو و ماهی پرهیز کنند.

گفتنی می‌باشد که بهترین زمان برای بارداری از نظر طب سنتی اواخر فصل بهار می‌باشد، چرا که در این زمان مزاج آدمی گرم و‌تر است که در این رابطه ریسک سقط جنین را تا حد چشم گیری کاهش می‌دهد. همچنین باید به این امر توجه داشت که فصل بهار، بدن زن و مرد را در حالت ثبات و یک نواختی قرار می‌دهد که در نهایت به رسیدن حد تعادل در عملکرد‌های بدن آن‌ها منجر می‌شود.

نظر مادران در مورد انتخاب فصل بارداری

طی تحقیقاتی که در زمینه نظر مادران باردار در دوران بارداری انجام شده است، مشخص شد که معمولاً نظرات متفاوتی در مورد این موضوع وجود دارد. اما به طور کلی گر گرفتگی در اواخر بارداری اکثر مادران باردار با اذیت می‌کند. از همین رو بیشتر مادران ترجیح می‌دهند در اواخر بارداری کمی هوا خنک باشد.

بهترین زمان برای بارداری و زایمان کدام است؟

چه فصلی برای پسردار شدن مناسب است؟

برای پسر دار شدن به شما توصیه می‌کنیم بارداری خود را به فصل‌هایی از سال که هوا معتدل است و رو به سردی می‌رود موکول کنید. در این فصل‌های سال خون در عمق بدن حبس می‌شود و اندام‌های درونی از جمله رحم گرم هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر پسرها در فصل‌های گرم سال مانند اوایل بهار یا در فصل تابستان به دنیا آمده‌اند. توجه داشته باشید که علاوه بر انتخاب فصل مناسب، باید به تغذیه مناسب برای پسردار شدن نیز توجه داشته باشید.

چه فصلی برای دختردار شدن مناسب است؟

اگر فصل تابستان را برای آغاز زندگی بخشیدن به یک جنین انتخاب کرده‌اید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که احتمال دختر دار شدن شما بیشتر خواهد بود. در این فصل گرمای بدن به صورت برافروختگی و عطش از آن خارج می‌شود و اندام‌های داخلی از جمله رحم سرد می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید فرزندتان دختر باشد، اواخر بهار و تابستان که خورشید زمین را در برگرفته بهترین زمان برایتان خواهد بود.

بهترین زمان برای بارداری و زایمان کدام است؟

انتخاب یک زمان به عنوان بهترین فصل برای بچه دار شدن همیشه مورد توجه پدر و مادرها بوده است. در نهایت کودک شما چه در فصول گرم و چه در فصول سرد سال به دنیا بیاید، باید مراقبت‌های ویژه مربوط به آن زمان را بدانید./ برترین ها

نظر شما