سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

نظر مجلس در خصوص بازگشایی مدارس/ آیا مدارس در سال جدید تحصیلی حضوری است؟

۱۴۰۰/۰۶/۱۴ - ۱۳:۲۲:۴۵
کد خبر: ۱۲۲۹۳۸۸
نظر مجلس در خصوص بازگشایی مدارس/ آیا مدارس در سال جدید تحصیلی حضوری است؟
رضاحاجی پور گفت: در شرایط موجود بیماری و رنگبندی‌های موجود شهر‌ها همه اعضای کمیسیون در خصوص آموزش حضوری نگاه مثبتی ندارند.
به گزارش برنا؛ رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد بازگشایی مدارس گفت: هر چه به آغاز سال تحصیلی نزدیک می‌شویم تعیین تکلیف این موضوع اهمیت بیشتری می یابد.

وی ادامه داد:برای تصمیم گیری در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و از سر گیری آموزش حضوری باید به شرایط موجود بیماری نیز توجه شود، از این رو ممنوعیت بازگشایی مدارس حتی با وجود واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان با وجود شرایط نا مساعد بیماری وجود دارد چراکه در غیر این صورت آموزش حضوری امکان پذیر نخواهد بود.

نماینده مردم مازندران گفت: در جلسه‌ای که در طول هفته با وزاری علوم و همچنین سرپرست محترم آموزش و پرورش خواهیم داشت باید در مورد دیدگاه‌های این دو وزارتخانه بحث و تبادل نظر شود تا بتوان به دیدگاهی جامع در این خصوص رسید.

وی گفت:در شرایطی که حتی اوضاع شهر‌های کشور در شرایط زرد هم باشد این اطمینان وجود ندارد که بتوان به سمت آموزش حضوری رفت و صحبت کردن از آموزش حضوری با توجه به وضعیت شیوع بیماری موجه نیست.

وی در پایان در مورد این سوال که آیا کمیسیون آموزش با توجه به شرایط موجود موافقتی برای آموزش حضوری دارد یا خیر گفت: در شرایط موجود بیماری و رنگبندی‌های موجود شهر‌ها همه اعضای کمیسیون در خصوص آموزش حضوری نگاه مثبتی ندارند. برای بازگشایی مدارس و رفتن به سمت آموزش حضوری باید به لحاظ کنترل بیماری به یک وضعیت باثبات و آرامش نسبی برسیم در غیر این صورت نمی توان به آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید امیدوار بود. اما کمیسیون در جلسه‌ای که با وزارای وزاتخانه‌های مربوطه خواهد داشت دیدگاه‌های آنان را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.
 
/میزان
نظر شما