چگونه هدفون‌های بی‌سیم را تمیز کنیم؟

۱۴۰۰/۰۶/۱۵ - ۲۳:۰۳:۱۴
کد خبر: ۱۲۳۰۰۰۰
چگونه هدفون‌های بی‌سیم را تمیز کنیم؟
تمیز کردن هدفون های بی سیم از جمله کارهایی است که کاربران باید نحوه انجام آن را بدانند که در این خبر به آن پرداخته شده است.

به گزارش برنا؛ هدفون‌های بی سیم به عنوان یک همراه مفید روزمره طراحی شده اند و می‌توان از آن‌ها در هر مکان و هنگام هر فعالیتی استفاده کرد. مثلا هنگام ورزش کردن یا برای نشنیدن صدای همکاران. اما اگر آن‌ها را به صورت روزانه در گوش می‌گذارید و در مکان‌های عمومی از آن‌ها استفاده می‌کنید، قطعا پس از مدتی کثیف و آلوده می‌شوند.

برخی از هدفون‌های بی سیم سفید رنگ هستند و به دلیل رنگی که دارند زودتر آلودگی و کثیفی را نشان می‌دهند و اگر تمیز نشوند ممکن است همیشه کثیف بمانند و ظاهر بدی داشته باشند. هدفون‌های بی سیم ضد آب نیستند و نمی‌شود آن‌ها را زیر شیرآب گرفت و شست. همچنین آن‌ها قیمت‌های بالایی هم دارند و باید مراقب بود تا خراب نشوند یا نسوزند.

با قیمت‌های سرسام آور و بالایی که هدفون‌های بی سیم دارند نحوه تمیز کردن آن‌ها یکی از مسائلی است که کاربران این هدفون‌ها باید آن را بدانند تا بتوانند از خراب شدن و کثیفی هدفون‌هایشان جلوگیری کنند. در این گزارش به چگونگی تمیز کردن هدفون‌های بی سیم و قاب آن‌ها پرداخته شده است.

بهترین راه برای تمیز کردن هدفون بی سیم چیست؟

شرکت اپل که یکی از محصولاتش هدفون‌های بی سیم است، می‌گوید که کاربران باید از پارچه نرم، خشک و بدون پرز برای تمیز کردن بدنه بیرونی و ساقه هدفون استفاده کنند و همچنین باید اطمینان حاصل کنند که هیچ مایعی در قمیت داخلی نباشد. کاربران باید بتوانند هرگونه آلودگی روزمره را بدون مواد شوینده یا آب از بین ببرند و مهم است که از هیچ گونه مواد ساینده برای از بین بردن کثیفی استفاده نکنند.

برای تمیز کردن شبکه‌های میکروفون و بلندگو‌ها، توصیه شده از یک سواب پنبه خشک برای پاک کردن ملایم خاک استفاده شود.

اگر در شبکه‌های بلندگو چیزی باقی مانده بود، می‌توان از یک برس تمیز، خشک و با مو‌های نرم برای از بین بردن آن استفاده کرد. یک برس کوچک سیلیکونی گزینه‌ای مناسب برای این کار است. کارشناسان می‌گویند برای تمیز کردن پنجره‌های اسپیکر نباید از اجسام تیز استفاده کرد.

چگونه می‌توان قاب شارژ هدفون بی سیم را تمیز کرد؟

بهترین راه برای تمیز کردن قاب شارژ، استفاده از پارچه میکروفایبر است. اگرچه باید سعی کرد بیشتر کثیفی را تنها با پارچه برداشت، اما اپل می‌گوید که اگر با لکه‌های سرسخت دست و پنجه نرم می‌کنید، کمی پارچه را با ۷۰ درصد الکل ایزوپروپیل مرطوب کنید. مهم است که هیچ مایع در درگاه‌های شارژ در قسمت پایین کیس وارد نشود.

همچنین نباید چیزی را درون درگاه‌های شارژ قرار داد. در صورت وجود کثیفی در داخل، می‌توان هوای فشرده را به داخل دهانه پاشید تا خارج شود.

علاوه بر این می‌توان اتصال Lightning را با استفاده از یک برس نرم تمیز کرد.

چه زمانی باید هدفون بی سیم را تمیز کرد؟

هرگونه زباله که مانع پنجره‌های بلندگو باشد، می‌تواند کیفیت صدا را کاهش دهد، بنابراین می‌توان هفته‌ای یکبار هدفون بی سیم را با تکه‌ای پنبه تمیز کرد.

همچنین باید آن‌ها را با یک پارچه میکروفایبر در هر زمان که با رطوبت تماس پیدا کردند پاک کرد تا رطوبت به هدفون‌ها وارد نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز