معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

افتتاح ۲۶۸ پروژه تعاونی در هفته تعاون/ ۹۷ هزار تعاونی فعال در کشور داریم

۱۴۰۰/۰۶/۱۶ - ۱۱:۰۶:۰۸
کد خبر: ۱۲۳۰۱۷۹
افتتاح ۲۶۸ پروژه تعاونی در هفته تعاون/ ۹۷ هزار تعاونی فعال در کشور داریم
کبیری گفت: امروز ۲۶۸ پروژه تعاونی افتتاح می شود که ارزش آن ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش برنا؛ محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر ملی، گفت:  امروز شانزدهمین جشنواره تحلیل از تعاونی های برتر است که در این مراسم ۲۶۸ پروژه تعاونی افتتاح می شود که ارزش آن ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

او افزود: ۹۷ هزار تعاونی فعال در کشور داریم که ۱.۷ میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است. در دنیا ۳ میلیون تعاونی داریم که یک میلیارد عضو دارند و تنها ۳۰۰ تعاونی برتر گردش مالی بیش از ۲۰۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد دارند.

کبیری ادامه داد: اگر تعاونی ها توسعه یابد، باعث افزایش رفاه اجتماعی، تاب آوری اجتماعی و اشتعال پایدار می‌شود. بازار سرمایه بازار مهمی است اما نمی‌توان شغل سریع ایجاد کرد اما در تعاونی ها می توانیم ایجاد اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تعاونی ها را باید به سمتی سوق دهیم که با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما فعال شوند، ایجاد سامانه هوشمند، ایجاد مراکز نوآوری در سراسر کشور لازمه توسعه تعاونی ها در سراسر کشور است.

او با اشاره به اینکه قوانین معطل مانده در بخش تعاون را توانستیم دنبال کنیم، افزود: براساس تجربیات داخلی و جهانی می خواهیم در تعاون، به سهم ۲۵ درصد از اقتصاد ملی برسیم.

کبیری خاطرنشان کرد: نیاز داریم شورای عالی تعاون داشته باشیم امیدواریم این شورا ایجاد شود تا قوانین بخش تعاون اصلاح و اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما