رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خبرداد:

لزوم واکسیناسیون عشایر با توجه به نزدیک شدن به فصل قشلاق/احتمال برگزاری کلاس های دانشگاه علوم پزشکی ایران از ۱۵ مهر ماه

۱۴۰۰/۰۶/۲۰ - ۰۵:۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۳۱۰۵۷
لزوم واکسیناسیون عشایر با توجه به نزدیک شدن به فصل قشلاق/احتمال برگزاری کلاس های دانشگاه علوم پزشکی ایران از ۱۵ مهر ماه
جلیل کوهپایه زاده گفت: واکسیناسیون برای افراد بالای 18 سال جامعه چه عشایر و چه غیر عشایر نیاز است؛ وجماعت هایی که جا به جایی دارند در اولویت جلو تری برای واکسیناسیون هستند.

جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره فصل قشلاق عشایر و لزوم واکسیناسیون این افراد گفت: با توجه به وضعیت واکسیناسیون هر چقدر بتوان افراد بیشتری که در حرکت هستند را واکسینه کرد، امنیت بیشتری دارند چرا که این افراد نیز مانند رانندگان تاکسی و یا افراد دیگری که کارشان در حرکت است، لازم است ایمن شوند.

او با بیان اینکه واکسیناسیون برای افراد بالای 18 سال جامعه چه عشایر و چه غیر عشایر نیاز است؛ افزود: جماعت هایی که جا به جایی دارند در اولویت جلو تری برای واکسیناسیون هستند.

کوهپایه زاده ادامه داد: جا به جایی را در صورتی می توان برای عشایر محدود کرد که بتوان معاش این افراد تأمین کرد چرا که آن ها با کوچ کردن هزینه زندگی خود و خانواده خود را تأمین می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: سن واکسیناسیون در روستاها نسبت به شهر ها کمتر شده است و برای عشایر نیز باید همین اتفاق رخ دهد.

او درباره جلسه اعضای دانشگاه علوم پزشکی ایران با وزیر بهداشت افزود: مهم ترین چالشی که درحال حاضر با آن مواجه هستیم پیشگیری بیماری با واکسیناسیون، بیماریابی، نظارت و رعایت پروتکل های بهداشتی است که در این راستا نیاز به لجستیک و منابع در کنار همکاری های بین بخشی وجود دارد که وزیر بهداشت قول مساعدت دادند که واکسن بیشتری تهیه شود و در اختیار دانشگاه ها قرار بگیرد.

کوهپایه زاده گفت: قرار شد در موضوع درمان در بخش هایی که حجم مراجعات زیاد است مثل بیمارستان های شهرستان های تابعه تهران، با حمایت وزارت بهداشت بیمارستان های کرونایی را در سوله های بحران برپا کنیم.

او با بیان اینکه بیمارستانی در سوله های بحران را در شهرستان بهارستان با وجود 100 تخت در حال آماده سازی داریم و امیدوارم با کمک نیروهای سلامت و نظامی این مراکز را از نظر تجهیزات و منابع انسانی تکمیل کنیم، گفت: باید تلاش شود بیمارستان های رو به اتمام با کمک وزارت بهداشت تکمیل و تجهیز شود که بتوان خدمات سلامت را در شهرستان های ملارد و... در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: برای بازگشایی بیمارستان، واکسیناسیون دانشجویان و اساتید انجام گرفته است و در چند روز آینده واکسیناسیون دانشجویان به طور کامل به پایان می رسد و همچنین برنامه ما برای دانشجویان جدید الورود این است که واکسیناسیون را برای این افراد انجام دهیم.

کوهپایه زاده افزود: احتمالا از 15 مهر کلاس های دانشگاه های علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار می شود.

او با اشاره به اینکه ما در دانشگاه علوم پزشکی ایران تا به امروز بیش از 2 میلیون دُز  واکسن تزریق کردیم، گفت: حدود 5 میلیون دُز واکسن در استان تهران  تزریق شده است همچنین 15 میلیون و 500 دُز واکسن دیگر باید تزریق شود که با هدف گذاری انجام شده اگر روزانه 300 تا 350 هزار دُز واکسن تزریق شود پیش بینی می شود ظرف 40 تا 50 روز آینده به شرطی که واکسن تأمین شود می توان کلیه افراد بالای 18 سال را واکسینه کرد.

انتهای پیام/4

نظر شما