زنان از هفته چندم بارداری می‌توانند واکسن کرونا بزنند؟

۱۴۰۰/۰۶/۱۹ - ۱۲:۰۴:۴۲
کد خبر: ۱۲۳۱۴۸۸
زنان از هفته چندم بارداری می‌توانند واکسن کرونا بزنند؟
متخصص و عضو انجمن زنان و مامایی ایران گفت: مادران باردار باید از هفته دوازدهم بارداری نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

به گزارش برنا؛ سوزان پیروان متخصص و عضو انجمن زنان و مامایی ایران، گفت: مادران باردار باید از هفته دوازدهم بارداری نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند، سطح آنتی بادی خون نوزادی که از مادر واکسینه شده متولد میشود بالا و از ابتلا به بیماری در امان است. ابتلا مادر باردار به کرونا عوارضی هم برای بارداری آنان به وجود می‌آورد تا آنجا که ممکن است منجر به زایمان زودرس شود. به همین علت به آنان شدیدا توصیه میشود که علیه کووید۱۹ واکسینه شوند

او گفت: واکسیناسیون همانطور که از تعداد بستری شدن افراد عادی میکاهد در مورد زنان باردار هم علاوه برکاهش احتمال بستری شدن، احتمال درگیری شدید و استفاده از ونتیلاتور و دستگاه‌های تنفس مصنوعی در مادر باردار را به شدت کاهش میدهد.

متخصص و عضو انجمن زنان و مامایی ایران با بیان اینکه واکسنی که به مادر باردار پیشنهاد میکنیم واکسن سینوفارم است، ادامه داد: این واکسن علاوه بر اینکه نسبت به واکسن‌های دیگر تعداد آن بیشتر است بلکه از ویروس غیرفعال تولید شده است. البته واکسن آسترازنکا هم مناسب است فقط اینکه تزریق این واکسن تب و علائم بیشتری دارد و مادران باردار باید این موارد را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز