وحشتناک ترین غار ایران کجاست + عکس

۱۴۰۰/۰۶/۲۰ - ۰۹:۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۲۳۱۶۰۹
وحشتناک ترین غار ایران کجاست + عکس
یکی از آن دست مکان‌های خطرناکی است که تا به حال جان بسیاری از افرادی را که به آن سفر کردند، گرفته و به همین دلیل هم به «غار قاتل» شهرت پیدا کرده است. گفته می‌شود، غار قاتل تا به حال جان پنج تن از غارنوردانی را که قصد کاوش آن داشته‌اند، گرفته است.

به گزارش برنا؛ گاهی سفر به برخی مکان‌های اسرارآمیز و ترسناک حتی برای حرفه‌‌ای‌ها هم به قیمت جان تمام می‌شود. غار پرآو در استان کرمانشاه، یکی از آن دست مکان‌های خطرناکی است که تا به حال جان بسیاری از افرادی را که به آن سفر کردند، گرفته و به همین دلیل هم به «غار قاتل» شهرت پیدا کرده است. گفته می‌شود، غار قاتل تا به حال جان پنج تن از غارنوردانی را که قصد کاوش آن داشته‌اند، گرفته است.

غار قاتل برخلاف بسیاری از غارها که به صورت افقی هستند، کاملا عمودی است و برای رسیدن به دهانه‌ آن باید به ارتفاع ۳ هزار متری کوه پرآو صعود کرد. این غار صعب‌العبور و ترسناک برای اولین بار توسط کاوشگران انگلیسی و لهستانی کاوش شد. پس از آن در سال‌ ۱۳۷۰ بود که غارنوردان ایرانی هم توانستند با وجود موانع و دشواری‌ها به انتهای آن برسند.

پس از آن کاوش‌های زیادی از سوی غارنوردان بی‌شماری انجام گرفت. طی همین هجوم غارنوردان به آن بود که دست‌کم پنج تن جان خود را هنگام درنوردیدن غار از دست دادند تا اسم غار قاتل روی آن بماند. رفتن به غار قاتل تنها برای غارنوردان حرفه‌ای آن هم در فصول گرم سال امکان‌پذیر است.

نظر شما