برنا بررسی می کند؛

گول تبلیغات سفر اربعین بدون کارت واکسن را نخورید/ سفر اربعین بدون داشتن شروط اعلام شده، امکان پذیر نیست

۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۰۵:۳۱:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۱۷۸۷
گول تبلیغات سفر اربعین بدون کارت واکسن را نخورید/ سفر اربعین بدون داشتن شروط اعلام شده، امکان پذیر نیست
تبلیغاتی در فضای مجازی دست به دست می شود که ازثبت نام سفر اربعین بدون داشتن کارت واکسن و از طریق مرز های هوایی و زمینی خبر می دهد که چنین موضوعی در شرایط کرونایی ایران و خطر سفر قابل تأمل است.

به گزارش برنا؛ یک و سال و اندی است که جمله ی «هر که دارد هوس کرببلا بسم الله» برای خیلی ها تبدیل به آرزو شده است. آن هایی که هر سال اربعین کوله بار خود را می بستند و راهی کربلا می شدند؛ کرونا نذاشت قدم هایشان به مسیر نجف تا کربلا برسد. اما بعد از این همه چشم انتظاری، بالاخره امسال برای سفر اربعین خبر رسید که 30 هزار نفر از زوار ایرانی می توانند به زیارت بروند. در نهایت اعلام شد سفر به این راحتی ها نیست و باید هر نفر شرایطی که اعلام شده است را داشته باشد، این شرایط شامل داشتن تست منفی پی‌سی‌آر ۷۲ ساعت قبل از عزیمت، داشتن کارت واکسن، اعزام موکب داران سفر تنها از مرز های هوایی، ثبت نام در سامانه ی سماح و... بود. سامانه سماح با اینکه روز و ساعت بازگشایی اش برای ثبت نام اعلام شد  اما همچنان برای ثبت نام باز نشده است و از طرفی هم  نخست وزیر عراق دستور افزایش دوبرابری تعداد زائران ایرانی را صادر کرده تا بدین ترتیب ۶۰ هزار زائر ایرانی امکان حضور در زیارت اربعین را پیدا کنند. حالا در فضای مجازی تبلیغاتی دست به دست می شود که ازثبت نام سفر اربعین بدون داشتن کارت واکسن و از طریق مرز های هوایی و زمینی خبر می دهد.

photo_2021-09-11_11-15-44

احمد محمدی فر  دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو خبرنگار اجتماعی برنا گفت: در چارچوب سفر اربعین باید حتما افراد در سامانه ی سماح ثبت نام کنند.

او با بیان اینکه مرز زمینی عراق برای سفر اربعین تا به امروز قطعا بسته است، افزود: کاروان هایی اقدام به تبلیغ سفر اربعین بدون داشتن کارت واکسن و از مرز های زمینی می کنند؛ توسط پلیس مورد پیگیری  قرار می گیرند.

محمدی فر گفت: اینکه بدون واکسیناسیون کرونا افراد بتوانند به سفر اربعین روند، امکان ندارد و چون این امر مبنای درستی ندارد احتمال معلق شدن سفر چنین کاروان هایی وجود دارد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: سفر اربعین درسال های 90 و 91 در شرایطی با کارت شناسایی نیز محقق می شد اما در سال های اخیر ( 97 و 98) چنین امری به هیچ عنوان وجود نداشت و در حال حاضر نیز زائرین سفر اربعین باید حتما برای امسال در سامانه سماح ثبت نام کنند و با توجه به شرایط اعلامی، از مرز خارج شوند.

حتی علیرضا زالی فرمانده ستاد کرونا استان تهران در این باره به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: رسیدگی به موضوع تبلیغات اعزام مسافران به اربعین بدون داشتن کارت واکسن، در شأن ستاد ملی مقابله با کرونا است.

زالی افزود: شیوه نامه های اعزام زائران باید براساس  مصوبات کمیته انتظامی- اجتماعی ستاد ملی کرونا صورت گیرد.

به نظر می رسد با چنین اقدامی در فضای مجازی شاید کلاهبرداران سایبری بخواهند با عنوان ثبت نام و اعزام زوار به پیاده‌روی اربعین به‌دنبال سرقت اطلاعات بانکی و شخصی افراد باشند که در نهایت توصیه می شود حتی اگر زوار ایرانی خواهان سفر به عتبات عالیات هستند برای حفظ سلامتی و امنیت خود تنها از راه های قانونی اقدام به کار های اداری قبل از سفر کنند و به چنین تبلیغاتی بی اعتنا باشند.

انتهای پیام/5

نظر شما