غفاری در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد؛

آخرین اخبار از رایگان شدن تست PCR برای بیمه شدگان تامین اجتماعی

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۰۵:۰۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۳۲۳۰۶
آخرین اخبار از رایگان شدن تست PCR برای بیمه شدگان تامین اجتماعی
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: مصوبه رایگان شدن تست کرونا (PCR) از دبیرخانه شورای عالی بیمه به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده است اما باید دستورالعملی برای این موضوع نوشته شود.

به گزارش برنا؛ مدتی چیش حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا دستور داد تا انجام تست PCR تحت پوشش بیمه قرار گیرد و برای افراد به صورت رایگان باشد به همین دلیل رایگان شدن این تست را برای بیمه شدگان تامین اجتماعی از این سازمان پیگیری کردیم.

در این باره شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی، گفت: مصوبه رایگان شدن تست کرونا (PCR) از دبیرخانه شورای عالی بیمه به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده است اما باید دستورالعملی برای این موضوع نوشته شود.

او افزود: باید دستورالعمل تعیین شود که با چه شرایطی، برای چه کسانی و در چه شرایطی تست PCR رایگان شود چراکه هر فردی می‌تواند هر چند روز یکبار برای انجام تست اقدام کند و پزشکان چند بار تست PCR برای فرد بنویسید در آن زمان ما چه طور می‌توانیم متوجه شویم؟ برای همین باید دستورالعمل تعیین شود.

غفاری ادامه داد: باید سیستم مکانیزه در این خصوص تعریف شود تا امکان کنترل وجود داشته باشد و تعداد دفعات انجام تست در بازه زمانی مشخص برای هر بیمه شده باید مشخص شود، 40 میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند اگر 20 درصد این افراد برای انجام تست PCR اقدام کنند 20 میلیون تست صورت گرفته است و حدود 8 هزار میلیارد تومان بار مالی دارد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر دستورالعمل نحوه رایگان شدن تست PCR مشخص شود چه طور باید برای پوشش بیمه‌ای این تست اقدام کنیم درحال حاضر دستورالعملی را وزارت بهداشت اعلام کرده است که در مراکز جامع سلامت رایگان است اما برای سایر آزمایشگاه‌ها دستورالعمل مشخص نشده است.

او خاطرنشان کرد: بدون وجود دستورالعمل مشخص امکان رایگان شدن آن وجود ندارد فعلا فقط در مراکز جامع سلامت تست PCR رایگان است.

انتهای پیام/4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز