معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبرداد:

راه اندازی مراکز منش در ١۵ استان کشور/ مدرک گرایی تبدیل به آفت شده است

۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۳:۴۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۲۳۲۶
راه اندازی مراکز منش در ١۵ استان کشور/ مدرک گرایی تبدیل به آفت شده است
محمد مهدی تندگویان گفت: تقریبا دوسالی است که در استان ها مراکزی را به عنوان مراکز منش راه اندازی کرده ایم تا ظرفیت جوانان شناسایی و به آن ها توجه شود و این مراکز در حال حاضر خروجی داده است و ١۵ مرکز منش در کشور ایجاد شده است

به گزارش برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در  مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سازمان پژوهشی و نوآوری دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مهارت آموزی سربازان از قدیم را در نیروی های مسلح داشتیم که تجربه موفقی بود

او با بیان اینکه بهره برداری از ظرفیت علمی جوانان در جهت اهداف و نیازمندی های نظام در دستور کار ماست و در این تفاهم نامه قرار شد بر اساس هدف گذاری مستقیم در راه خدمت رسانی در حوزه پژوهش و اختراعات اقداماتی انجام شود، افزود: از ظرفیت جوانان در حوزه جنگ های نرم و جنگ های علمی و اقتصادی می توان به نحوه درست استفاده کرد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: صنایع دفاعی کشور به دولت در بخش های مختلف کمک می کند که این امور در در حوزه های خودروسازی، ناوبری، انرژی اتمی است

تندگویان افزود: زمانی که تحریم به وجود می آید و از آن به عنوان یک فرصت استفاده می کنیم تولید ایرانی را جایگزین تولیدات خارجی می کنیم که نمونه آن واکسن فخرا است.

او بیان کرد: تقریبا دوسالی است که در استان ها مراکزی را به عنوان مراکز منش راه اندازی شده است تا ظرفیت جوانان شناسایی شود و به آن ها توجه شود و در حال حاضر ١۵ مرکز منش در کشور ایجاد شده است.

تندگویان ادامه داد: مدرک گرایی تبدیل به آفتی شده است و به میزان تعداد مدارک تحصیلی موجود پایش شغلی به وجود نیامده است و از طرفی بسیاری از جوانان مدرک دارند اما مهارت های اشتغال ندارند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: مشاغل زود بازده و کسب و کار های روستایی را باید ترویج کنیم و ما در مراکز منش از حضور جوانان استفاده می کنیم و فقط کافی است که  آن ها طرح و ایده ای داشته باشند که منجر به اشتغال شود.

او با بیان اینکه ما با کمک جهاد دانشگاهی آموزش های لازم اشتغالزایی را به جوانان می دهیم و اجازه می دهیم در همان مجموعه وارد فاز عملیاتی شوند و به بازار کار رسمی کشور وارد شوند، تصریح کرد: زمانی که به سودآوری رسید در نهایت از مجموعه ما خارج می شود.

تندگویان گفت: در حال حاضر ۴ هزار نفر در این مراکز منش دارای شغل شدند و با جهاد دانشگاهی در تفاهم هستیم که تا پایان سال این روند ادامه دار باشد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: شرطی در مراکز منش برای داشتن مدارک دانشگاهی و مدارج علمی نداریم و ورود برای هر جوان و نوجوان صاحب ایده آزاد است.

انتهای پیام/

نظر شما