کارشناس حوزه گردشگری خبرداد:

ظرفیت های عجیب ایران در توسعه گردشگری ورزشی/ ایران جز ۱۰ کشور مستعد برنامه ریزی گردشگری

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۰۴:۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۲۳۲۶۲۳
ظرفیت های عجیب ایران در توسعه گردشگری ورزشی/ ایران جز ۱۰ کشور مستعد برنامه ریزی گردشگری
مرتضی خاکسار با بیان اینکه با در نظر گرفتن منابع طبیعی و وجود استعداد های بالقوه به جرعت می توان گفت ایران جز 10 کشور مستعد برنامه ریزی گردشگری است و بستر های مناسب را برای سرمایه گذاری توریست دارد، گفت: کمتر جایی در خاورمیانه داریم که به اندازه ایران پهناور باشد و 50 درصد کار توریست ورزشی در ایران انجام شده است که به دلیل وجود استعداد های خدادادی است چرا که دسترسی شمال به دریاچه خزر ودر جنوب به خلیج فارس و دریای عمان در این زمینه موثر است.

مرتضی خاکسار، کارشناس حوزه گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی گفت: سرمایه گذاری صنعتی بستگی به ایجاد بستر مناسب دارد و در هر کاری بستر مناسب فراهم شود مشتریان به این سو روی آوری خواهند داشت.

او با بیان اینکه پیشرفت های کشور های دنیا مثل مالزی، ترکیه، هندوستان، آمریکا و کشور های اروپایی از صنعت گردشگری حاصل می شود، افزود: گردشگری تنها سرمایه گذاری ای است که بستر آن را طبیعت فراهم کرده است و نیاز به برنامه ریزی دارد.

خاکسار ادامه داد: در گردشگری، بستر طبیعی خصوصا در حوزه توریست وتوریست ورزشی فراهم است و باید استعداد های منطقه شناسایی شود و مدل هایی طراحی شود همچنین بر اساس همین مدل های موجود با کشور هایی که امکان جذب گردشگر ورزشی دارند پیش روی داشته باشیم.

این کارشاس حوزه گردشگری با اشاره به اینکه به طور مثال درمیزبانی بازی های آسیایی، جام ملت های آسیا در گردشگری ورزشی ریزش اقتصاد وجود دارد چرا که بسیاری از کشور خواهان میزبان شدن چنین بازی هایی هستند و باعث می شود مسافران برای دیدن بازی ها به کشور مقصد سفر کنند، ادامه داد: گردشگری ورزشی بستگی به این دارد که ما چه امکاناتی را در این حوزه فراهم کنیم.

او تصریح کرد: داشتن هتل هایی با گرید های مثبت جهانی، داشتن امکانات جذب مسافر مانند تالار ها، مسافرخانه ها، پارک های طبیعی و... در کنار هدف اصلی به جذب گردشگران ورزشی کمک می کند و اگر ما بتوانیم آن ها فراهم کنیم اقبال خوبی در صنعت توریست ورزشی خواهیم داشت.

خاکسار گفت: بسیاری از بستر ها مانند جزیره در ایران وجود دارد که در خلیج فارس مستقرند و آن ها یکی از پتانسیل های مهم توریست ورزشی هستند که در زمینه بازی های والیبال و فوتبال ساحلی می تواند موثر باشد. همچنین برگزاری ورزش های دریایی و رالی باید راه اندازی شود.

این کارشناس حوزه گردشگری گفت: اگر تمهیدات مناسب برای مشتریان و مخاطبان در این زمینه در نظر گرفته شود 100 درصد قبال خوبی خواهیم داشت.

او با بیان اینکه با در نظر گرفتن منابع طبیعی و وجود استعداد های بالقوه به جرعت می توان گفت ایران جز 10 کشور مستعد برنامه ریزی گردشگری است و بستر های مناسب را برای سرمایه گذاری توریست دارد، گفت: کمتر جایی در خاورمیانه داریم که به اندازه ایران پهناور باشد و 50 درصد کار توریست ورزشی در ایران انجام شده است که به دلیل وجود استعداد های خدادادی است چرا که دسترسی شمال به دریاچه خزر ودر جنوب به  خلیج فارس و دریای عمان در این زمینه موثر است.

خاکسار ادامه داد: اگر ما 30 حدود درصد روی منابع موجود سرمایه گذاری کنیم می توانیم بگوییم 80 درصد کار توریست ورزشی را انجام دادیم. این امر نیازمند سرمایه گذاری در فراکسیون تخصصی مجلس است همچنین کارشناسی درست و صحیح توسط وزارت گردشگری می تواند در زمینه بستر سازی در دولت سیزدهم موثر باشد.

او بیان کرد: امید است که بتوانیم تا سال 1420 در زمینه اخذ درآمد های ارزی ماحصل از بازار بزرگ صنعت گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/4

نظر شما