رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در گفت‌وگو با برنا:

کلاهبرداری در قالب کمپین‌های اینستاگرامی باید شاکی خصوصی داشته باشد/ ارسال شکایت‌های مختلف از بلاگرها به پلیس فتا

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۰۵:۵۱:۴۷
کد خبر: ۱۲۳۳۲۶۶
کلاهبرداری در قالب کمپین‌های اینستاگرامی باید شاکی خصوصی داشته باشد/ ارسال شکایت‌های مختلف از بلاگرها به پلیس فتا
سرهنگ گودرزی گفت: کمپین‌های فضای مجازی ممکن است افراد زیادی را متضرر کرده باشد اما هنوز شاکی خصوصی در این زمینه نداریم تا بتوانیم ورود کنیم.

به گزارش برنا؛ بلاگرها و اینفلوئنسرها در فضای مجازی با راه اندازی کمپین‌هایی از مخاطبان خود پول‌های هنگفتی را دریافت می‌کنند و افرادی که در فضای مجازی کسب و کار اینترنتی راه اندازی کردند را سرکیسه کرده و برای شرکت در این کمپین ها ترغیب می کنند. درحالی که هیچ چیز عاید کسب و کارهای مجازی نشده و فقط جیب بلاگرها پر پول می‌شود. اقدام شاخ‌های مجازی نوعی کلاهبرداری محسوب می‌شود و به همین منظور این موضوع را از پلیس فتا پیگیری کردیم.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، در این خصوص گفت: تاکنون شکایتی درخصوص کمپین هایی که در فضای مجازی و اینستاگرام راه اندازی می‌شود صورت نگرفته است و تا زمانی که شکایتی نباشد پلیس نمی‌تواند کاری کند.

او با اشاره به اینکه از لحاظ قانون جرمی باید اتفاق افتاده باشد، افزود: ممکن است این کمپین‌ها در فضای مجازی افراد زیادی را متضرر کرده باشد اما هنوز شاکی خصوصی در این زمینه نداریم تا بتوانیم ورود کنیم.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: شکایت‌هایی در پلیس فتا علیه اقدامات بلاگرها در فضای مجازی داریم اما در خصوص کمپین ها فعلا شکایتی نداشتیم.

انتهای پیام/4

نظر شما