مسئول گروه تأمین اجتماعی اندیشکده بسیج:

مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی به برنامه‌های تحولی آشناست/ موسوی یک جوان مومن انقلابی است/ موسوی محصول شایستگی‌های سیاسی، اجرایی و علمی خویش است

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۶:۰۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۳۴۴۵
مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی به برنامه‌های تحولی آشناست/ موسوی یک جوان مومن انقلابی است/ موسوی محصول شایستگی‌های سیاسی، اجرایی و علمی خویش است
مهدی فتحی زاده گفت: آقای موسوی مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی در این حوزه حرفی برای گفتن دارد و سیاست های کلی و برنامه های تحولی را می داند و درباره مسائل جزئی نیز از مدیران متخصص استفاده می کند.

به گزارش برنا، مهدی فتحی زاده که باتفاق مدیران انقلابی ادوار مختلف تامین اجتماعی ۶ سال روی نظام مسائل و چالش‌های سازمان تامین اجتماعی در اندیشکده بسیج پژوهش کرده اند گفت: آقای موسوی مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی در این حوزه حرف برای گفتن دارد؛ سیاست های کلی؛ برنامه های توسعه و قوانین بالادستی را خوب می شناسد و برای حوزه رفاه و تامین اجتماعی برنامه تحولی دارد. 

وی در ادامه افزود رهبر بزرگوار نظریه جوان مومن انقلابی را طرح و حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور محبوب بهترین مصداق آن را در این مرحله از انتصابات کسی می داند که  مدارج تحصیلی را طی و حدود ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه مدیریت اجرایی کسب کرده باشد که جناب اقای موسوی دقیقا منطبق بر این معیارها است.

او در ادامه افزود: انتصاب آقای موسوی به عنوان مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی نه از مسیر سببی بوده نه نسبی یعنی نه آقازاده بوده و نه داماد؛ بل یک شخصیت مستقل و پر تلاش است که محصول شایستگی های سیاسی، اجرایی و علمی خویش است.

این دکترای حقوق عمومی در ادامه فرمود :  انتصاب جناب آقای موسوی را می توان از منظر حقوق عمومی هم بحث کرد. در منطق این علم وظیفه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اخذ تصمیم در زمینه مسائل "  Mega political  تامین اجتماعی" است یعنی مسائل ابر سیاسی یا سیاسی محض حقی به نام "حق بر تامین اجتماعی".

در همه کشورها بسته تامین اجتماعی یک بسته مگا است و حتی در کشورهایی که دولت خیلی کوچک است، تامین اجتماعی مگا محسوب و مسائل مگا در تقسیم بندی؛ تفکیک قوا و توزیع قدرت قرن نوزدهم به سیاسیون سپرده شد. یعنی مدیران عالی این حوزه از بین سیاسیون متنفذ حوزه رفاه و تأمین اجتماعی انتخاب می شود.

در آن تقسیم بندی قرن نوزدهمی مدیران حرفه ای تا مراحل و درجات خاصی حق اخذ تصمیم دارند چون آنان معتقد بودند مدیران حرفه ای کلان نگری ها و سیاست های کلی را مورد توجه قرار نمی دهند در حالی که مدیران سیاسی در اخذ تصمیم مگا سیاست ها را مد نظر قرار داده و به دوام و بقای دولت کمک می کنند.

 امروزه قوانین در تمام دنیا سعی در خلق این فرصت نموده اند تا با تعیین دقیق مرزها و تعین تکلیف پست های سازمانی از نظر سیاسی یا حرفه ای این دو دسته مدیران را کنارهم قرار داده و به تعالی سیستم کمک کنند.در واقع هدف قانون گذار از این امر تسهیل ارائه خدمات عمومی به مردم است چون پُست های سیاسی از لحاظ موقعیت و قدرت نفوذ دارای جایگاهی ویژه بوده و می توانند به تعالی سازمانی کمک شایان کنند.

از این منظر جناب آقای موسوی چون در پارلمان و دولت یاران تشکیلاتی زیادی دارد می تواند بدهی های دولت و ... به سازمان را نقد کند.

 

انتهای پیام/3

نظر شما