دوربین ها پلاک مخدوش شده را شناسایی می کنند

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۴:۳۴:۵۹
کد خبر: ۱۲۳۳۵۰۷
دوربین ها پلاک مخدوش شده را شناسایی می کنند
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ ابا اشاره به برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک گفت: اکثر پلاک هایی که مخدوش شده به وسیله دوربین های پلاک خوان پلیس شناسایی می شوند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ "سید ابوالفضل موسوی"، جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک سخن گفت و اظهار کرد: اکثر پلاک هایی که مخدوش می شوند به کمک دوربین های پلاک خوان پلیس شناسایی می شوند.

در خصوص اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ در بحث برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک گفت : در  اسفند سال 1398 که کرونا شروع شد 330 هزار و 307  مورد اعمال قانون مربوط به تخلفات پلاک را داشتیم و در مجموع در یکسال 1398 ،  13 هزار و 837   مورد دستگاه خودرو نیز متوقف  و به پارکینگ دلالت داده شده است . 

او بیان کرد : در سال 1399  که بحث کرونا مطرح شد و اضافه شده به انگیزه تخلفات پوشش  و مخدوشی پلاک 572 هزار و 587   مورد اعمال قانون  تخلفات پلاک را داشتیم که نزدیک به  73 درصد افزایش برخورد بااین تخلف و اعمال قانون را شاهد هستیم و در بحث توقیف 17 هزار و 719   دستگاه خودرو نیز متوقف  و به پارکینگ متوقف شده اند که در این خصوص 28 درصد افزایش توقیف در پارکینگ را داشته ایم .

او ادامه داد : در همین 5 ماهه سال جاری 228 هزار و 036  مورد اعمال قانون مربوط به تخلفات پلاک را داشته ایم و 5 هزار و 750  مورد هم خودرو نیز به همین خاطر در پارکینگ متوقف شده اند .

او افزود : این آمار نشان می دهد که در بحث افزایش انگیزه ارتکاب به این نوع جرم و تخلف در بحث محدودیت های کرونایی که در سال 99 ایجاد شد تخلفات نیز بیشتر شد و در خصوص  این موارد طرح انجام می دهیم و در بازه های زمانی  طرح انجام می دهیم و بصورت گسترده و مثلا به مدت یک هفته و 10 روز همه توان پلیس راهور در این بخش اختصاص داده می شود . 

او ابراز کرد :در  محدوده های ورودی به طرح ترافیک و محدوده کاهش آلودگی هوا ، قبل و بعد از دوربین آن تیم های ما مستقر می شوند و  همچنین در بزرگراهها و همچنین در شب تیم های پلیس راهور تهران بزرگ مستقر هستند و در این 5 ماهه 1438 مورد توقیف در شب داشتیم و با تخلفات برخورد شده است . 

سرهنگ موسوی پور افزود : پوشش پلاک می تواند در محل رفع اثرشود و مانند راننده ای که پارچه ای چسبانده و وانتی  که سپر را روی پلاک آورده و یا راننده ای  که صندوق را بالا برده است  که پوشش پلاک اطلاق می شود و قابل رفع اثر در محل می باشد و اعمال قانون شده و توجیه می شوند و از محل خارج می شوند 

جانشین  پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت : مخدوشی پلاک جرم محسوب می شود که مثلا عدد 2 را 3 کرده که حالتی که اتفاق می افتد این است که خلافی خودرویی که بمانند آن عدد تغیر یافته نیز راننده متخلف بگیرد و آن را نیز پرداخت کند یعنی خلافی دو خودرو را باید بگیرد و تسویه حساب انجام داده و بعد اقدامات بعدی برای ترخیص خودرو انجام می گیرد . 

او  : برای مخدوشی پلاک پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند 

وی در پایان تاکید کرد : تصاویری که از طریق دوربین های پلاک خوان توسط شهرداری به سمت پلیس ارسال می گردد در واحد اجراییات واحدی را داریم که تعدادی از همکاران بنده آموزش دیده اند برای همین منظور  که پلاک هایی که مخدوش می شوند  وتصاویر آنها برای ما ارسال می گردد از از طریق دسترسی به سامانه های پلیسی که داریم بررسی  می شود و اصالت و اصل آن پلاک بررسی می شود و ضمن اینکه شکایت ثبت و منع خدمات انجام می شود به هر واحد پلیسی  که مراجعه می نماید قطعا باید به پارکینگ مراجعه نماید و تویه خلافی باید انجام دهد و به مقام قضایی معرفی می گردد و بعد از آنکه از مقام محترم قضایی پاسخ را آوردند نسبت به ترخیص آن اقدام  می گردد . 

او در پایان تصریح کرد: اکثر پلاک هایی که مخدوش می شوند می توانیم آنها را بررسی کرده و به اصالت پلاک برسیم . 

 

نظر شما