آفرین امامی خبر داد:

افتتاح نمایشگاه مجازی مشق‌های ناصری

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۱۰:۲۵:۱۴
کد خبر: ۱۲۳۳۷۶۸
افتتاح نمایشگاه مجازی مشق‌های ناصری
مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: نمایشگاه مجازی منتخبی از آثار طراحی و نقاشی‌های ناصرالدین شاه در حوضخانه مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش برنا؛ آفرین امامی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: نمایشگاه مجازی مشق‌های ناصری شامل ۱۳ اثر انتخابی از طراحی و نقاشی‌های ناصرالدین شاه است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افزود: ناصرالدین شاه که ذوق هنری خود را در هنرهای مختلف محک می‌زد، چه در زمان ولایت‌عهدی که در تبریز سکونت داشت و چه پس از آنکه به تختگاه تهران مهاجرت کرد و در کاخ گلستان به حکومت نشست، به هنر نقاشی و طراحی علاقه‌مند بود.

امامی تصریح کرد: ناصرالدین شاه از شاگردان میرزا حسن خان صنیع الملک غفاری بوده که با ذوق شاهانه خود و با قلم آهن و مرکب سیاه، صورت درباریان و زنان اندورنی را نقاشی کرده و با مناسبت، جمله یا شعری را در حاشیه آن‌ها می‌نوشته است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: اسلوب نقاشی‌های ناصرالدین شاه مشابه استادش برپایه طبیعت‌گرایی و ذکر جز به جز همه مناظر طبیعی به همان شکلی که می‌دیده است به تصویر کشیده و مانند استادش دارای نگاهی مدرن و متأثر از فرهنگ اروپایی است و تلاش کرده تا با کپی‌برداری از استادش آثار را با نقاشی دیرین ایرانی و نگارگری پیوند دهد.

نمایشگاه مجازی مشق‌های ناصری امروز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود و از طریق صفحه رسمی اینستاگرام مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان قابل دسترسی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز