رئیس ستاد اربعین خبرداد:

انجام تست رایگان کرونا بعد از بازگشت از سفر ایران توسط وزارت بهداشت/ اعزام سربازها به اربعین هنوز مشخص نیست

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۱۷:۲۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۳۴۱۱۵
انجام تست رایگان کرونا بعد از بازگشت از سفر ایران توسط وزارت بهداشت/ اعزام سربازها به اربعین هنوز مشخص نیست
حسین ذوالفقاری گفت: اعزام سرباز ها هنوز اعلام نشده است، اگر اعلام شود با ستادکل نیروهای مسلح هماهنگ می‌کنیم سال های گذشته اعزام سربازها بود اما امسال هنوز چیزی به ما اعلام نشده است‌.

به گزارش برنا؛ حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین در نشست خبری خود، درباره تمهیدات سفر اربعین، گفت: امروز جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور مسولان برگزار کردیم.

او افزود: سهمیه ۶۰ هزار نفری برای ایران در مراسم اربعین توسط دولت عراق اعلام شد و توافقاتی با دولت عراق در روز گذشته داشتیم و مشخص شد که افرادی که واکسن زده اند، موکب داران، دستگاه هایی که خدمات ارائه می دهند، اعزام شوند و برای هر استان نیز سهمیه تعیین شده است، آنهایی که شرایط دارند و ثبت نام کردند توسط حج و زیارت اسامی آن به عراق داده می شود.

ذوالفقاری ادامه داد: افرادی که قرار است شرکت کنند باید واکسن زده باشند و هنگامی که وارد فرودگاه عراق می شوند باید خودشان تست pcr همراه داشته باشند، موقع برگشت نیز مقرر شد توسط عراق تست pcr گرفته نشود چراکه هزینه آن زیاد بود و خودمان در مسیر این تست را می گیریم و تستی که در برگشت انجام می شود توسط وزارت بهداشت و به صورت رایگان است.

رئیس ستاد اربعین بیان کرد: افرادی که بنا دارند رفت و برگشت را به صورت هوایی انجام دهند می توانند بلیط را تهیه کنند و نرخ بلیط ها نیز با سازمان هواپیمایی مشخص شد، از فرودگاه های کشور به جز مشهد، بلیط رفت و برگشت ۵ میلیون تومان و از مشهد ۶ میلیون تومان است تا شاهد افزایش نرخ بلیط نباشیم. افرادی که فقط بلیط رفت می خواهد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و از مشهد ۴ میلیون تومان است.

او با تاکید بر اینکه در صدور ویزا هیچ روادیدی توسط عراق گرفته نمی شود، گفت: افرادی که به عنوان مواکب ثبت نام کردند، لیستشان تکمیل نشده بود، ما فردا لیست موکب داران را می خواستیم به سفارت دهیم اما کمیته مشارکت مردمی مدت بیشتری را درخواست کرد به همین دلیل حداکثر تا ظهر روز شنبه نسبت به تکمیل سهمیه ها کمیته ها اقدام کنند تا لیست را بتوانیم ارسال کنیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: خواهش میکنم افرادی که واکسن نزده اند ثبت نام نکنند. ۷۰ هزار نفر ثبت نام کردند و ۲۵ هزار تایید شده که دو دز واکسن  و ۴۵ هزار نفر یک دز را دریافت کردند.

رئیس ستاد اربعین درباره چرایی سختگیری به زوار کربلا و سهل گیری برای مسافران به ترکیه، گفت: شرایط سفر به اربعین در ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد بررسی قرار گرفت، وزارت بهداشت نگران سلامتی مردم کشور است و این شرایط اعلام شده است و در سفر اربعین شرایط خاص است چراکه تراکم جمعیت در مسیر و خود عراق بیشتر است به همین دلیل وزارت بهداشت دو کشور این شرایط را اتخاذ کرد.

او درباره سامانه سماح، گفت: ما با یک فشردگی زمان مواجه هستیم و از حدود ۳ ماه قبل پیش بینی هایی را انجام دادیم اما توافق دو کشور مدت زمان زیادی را داشت به همین دلیل با فشردگی زمان روبه رو هستیم. ما ۶۰ هزار سهمیه داریم، ۲۵ هزار سهمیه برای موکب داران و کمیته هایی که در عراق می خواهند خدمات ارائه دهند، سامانه که باز شد بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند، با توجه به اینکه بیش از سهمیه ای که داریم افراد ثبت نام کردند سامانه را از شب گذشته بستیم.

ذوالفقاری بیان کرد: امروز تصمیم گرفتیم فردا سامانه سماح به سازمان هواپیمایی متصل شود تا مشکلی ایجاد نشود. آمادگی داریم اگر لیست موکب داران آماده شود ظرف مدت ۲۴ ساعت به سفارت عراق اعلام کنیم.

رئیس ستاد اربعین درباره قیمت های بالای بلیط، تصریح کرد: این قیمت های بالای بلیط برای کسانی که ویزای اربعین می گیرند نیست کسانی که ویزای اربعین دریافت کردند با ویزا می توانند با قیمت های مصوب بلیط تهیه کنند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح پایان یافته است، گفت: اگر افرادی که ثبت نام کردن شرایط را نداشته باشند سامانه سماح را باز می کنیم تا افراد دیگری بتوانند ثبت نام کنند.

رئیس ستاد اربعین درباره اعزام سربازها، بیان کرد: اعزام سرباز ها هنوز اعلام نشده است، اگر اعلام شود با ستادکل نیروهای مسلح هماهنگ می‌کنیم سال های گذشته اعزام سربازها بود اما امسال هنوز چیزی به ما اعلام نشده است‌.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز