فرزانیان در گفت‌وگو با برنا؛

بازار نوشت افزار در دو سال اخیر در رکود است/ وجود قاچاق در نوشت افزار به دلیل ممنوعیت ورود برخی اجناس

۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۰۵:۴۲:۴۷
کد خبر: ۱۲۳۵۰۷۹
بازار نوشت افزار در دو سال اخیر در رکود است/ وجود قاچاق در نوشت افزار به دلیل ممنوعیت ورود برخی اجناس
رئیس صنف نوشت افزار تهران با بیان اینکه وضعیت بازار نوشت افزار طی دو سال اخیر در رکود کامل است، گفت: قاچاق در تمام اصناف وجود دارد و دلیل آن ممنوعیت ورود برخی از اجناس به داخل کشور است، وقتی بازار خلا پیدا می کند قاچاق می کنند که کمبود را جبران کنند. زمانی که ورود جنسی به داخل کشور ممنوع می شود و تولید داخلی نیز جوابگو نیست قاچاق صورت می گیرد.

به گزارش برنا؛ تهیه نوشت افزار با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید یکی از اولویت‌های اصلی خانواده‌هاست اما در شرایط کرونایی بازار نوشت افزار مانند سنوات گذشته نیست و آنقدر استقبال زیادی از سوی دانش آموزان صورت نگرفته است.

موسی فرزانیان، رئیس صنف نوشت افزار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، گفت: وضعیت بازار نوشت افزار طی دو سال اخیر در رکود کامل است چراکه مدارس به صورت فیزیکی باز نشده است و واحدهای صنفی و تولیدکنندگان با 20 تا 30 درصد ظرفیت درحال فعالیت هستند.

او با اشاره به اینکه تولید کننده داخلی نوشت افزار در دو سال اخیر ضرر کرده است، افزود: تولید کننده جنس را تولید کرده که به فروش برساند اما تقاضای زیادی برای نوشت افزار نیست و در مضیقه هستند. تولید کنندگان شیفت های کاریشان را کم کردند، تعدیل نیرو داشتند و به سختی خودشان را اداره می کنند.

فرزانیان درباره افزایش قیمت نوشت افزار، بیان کرد: تورم بانک مرکزی 40 درصد است اما در نوشت افزار این رقم افزایش پیدا نکرده است خودکار سال گذشته هزار و 100 تومان بوده و امسال هزار و 300 تومان شده است و آنقدر افزایش قیمت نداشته حتی گاهی زیر قیمت هم به فروش رسیده است. 20 درصد افزایش قیمت در نوشت افزار داریم در شرایط فعلی نسبت به سال گذشته کدام یک از محصولات 20 درصد افزایش داشته است؟ بیش از این رقم شاهد افزایش قیمت در تمامی محصولات در کشور بودیم.

رئیس صنف نوشت افزار تهران درباره قاچاق نوشت افزار، گفت: قاچاق در تمام اصناف وجود دارد و دلیل آن ممنوعیت ورود برخی از اجناس به داخل کشور است، وقتی بازار خلا پیدا می کند قاچاق می کنند که کمبود را جبران کنند. زمانی که ورود جنسی به داخل کشور ممنوع می شود و تولید داخلی نیز جوابگو نیست قاچاق صورت می گیرد.

او درباره واردات و تولیدات داخلی نوشت افزار، تصریح کرد: برخی از اقلام مانند مداد، خودکار، پاکن به دلیل وجود تولید کنندگان قوی، 70 تا 90 درصد تقاضای بازار پاسخگو است اما در برخی اقلام مانند ماژیک، اتود، مغز اتود و... تولید داخلی نداریم به همین دلیل واردات انجام می‌شود.

فرزانیان خاطرنشان کرد: تولید کننده داخلی در برخی از اقلام مانند خودکار زیاد شده است به همین دلیل بازار را جوابگو است. در سال های اخیر که صحبت از تولید داخل شده حجم بیشتری از بازار را تولیدات داخلی گرفته است.

انتهای پیام/4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز