عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات درگفت‌وگو با برنا مطرح کرد؛

مدارس در شهرهای مناسب باید حضوری شود/ لزوم توجه نهادهای حمایتی به موضوع تأمین امکانات آموزشی دانش‌آموزان مناطق محروم

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۰۴:۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۵۵۹۷
مدارس در شهرهای مناسب باید حضوری شود/ لزوم توجه نهادهای حمایتی به موضوع تأمین امکانات آموزشی دانش‌آموزان مناطق محروم
اکبر احمدپور گفت: شرایط تعلیم و تربیت در غیاب فرصت‌های حضوری مناسب نخواهد بود. همچنین در شهرهای مناسب باید مدارس حضوری شود.

اکبر احمدپور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: قاعدتا در شرایط کرونایی که قرار داریم اگر در نقطه یا شهری از کشور امکان بازگشایی مدارس و تجمع دانش‌آموزان وجود داشته باشد، باید این امر انجام شود.

او با بیان اینکه روش معمول تعلیم و تربیت باید به زودی اجرایی شود، افزود: یقینا از طریق فضای نمی‌توان نقش اصلی تعلیم و تربیت صورت گیرد چراکه چنین نقش‌هایی با فرصت‌های حضوری معلم و دانش‌آموز امکان پذیر است.

احمدپور ادامه داد: شرایط تعلیم و تربیت در غیاب فرصت‌های حضوری مناسب نخواهد بود. همچنین در شهرهای مناسب باید مدارس حضوری شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: در شهرهایی که امکان بازگشایی مدارس وجود ندارد قاعدتا باید از شیوه‌های غیر حضوری همچنان برای آموزش استفاده کرد.

او با اشاره به اینکه بهتر است هر دو روش آموزشی را به نوعی تلفیق کرد، تصریح کرد: در شرایطی که در بسیاری از نقاط کشور امکانات آموزشی مجازی برای دانش‌آموزان وجود ندارد، باید آموزش و پرورش با استفاده از امکانات خود و در کنار آن نهادهای حمایتی دیگر تجهیزات را تأمین کند.

احمدپور بیان کرد: طی سال تحصیلی که گذشت با توجه به وضعیت بیماری امکاناتی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت اما مناطقی نیز هستند که از امکانات آموزشی برخوردار نیستند و باید این فرصت در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/4

نظر شما
پرونده ویژه