رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

توجه ویژه به مکتب حاج قاسم و موضوع اربعین در هفته دفاع مقدس/ در فضای مجازی پاسخگو هستم/ هویت اساسی بنیاد شهید فرهنگی و اجتماعی است/ بودجه بنیاد شهید باید مشخص شود/ مسیر عدالت از شفافیت می گذرد

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۰۹:۴۷:۵۷
کد خبر: ۱۲۳۵۸۴۸
توجه ویژه به مکتب حاج قاسم و موضوع اربعین در هفته دفاع مقدس/ در فضای مجازی پاسخگو هستم/ هویت اساسی بنیاد شهید فرهنگی و اجتماعی است/ بودجه بنیاد شهید باید مشخص شود/  مسیر عدالت از شفافیت می گذرد
امیر حسین قاضی زاده هاشمی گفت: هویت اساسی بنیاد شهید، فرهنگی و اجتماعی است و اگر توانستیم این فرهنگ سازی را درست انجام دهیم می توانیم بگوییم که خوب عمل کردیم.

به گزارش برنا؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری خود اظهار کرد: نقطه اوج مفهوم ایثار و شهادت در هفته ی دفاع مقدس است.

او بابیان اینکه همه ملت ایران به سرزمین و دین خود باید طوری علاقه مند باشد که برای آن جانفشانی کنند، افزود: غیر از شخصیت حقوقی بنیاد که وظیفه دارد پاسخگو باشد و گزارش کار دهد من نیز شخصا به عنوان کسی که باید پاسخگو باشم در فضای مجازی این امکان را فراهم می کنم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: مفهوم ایثار و شهادت آزادی و اسارت همه در خانواده امام حسین جمع است و شخصیت امام حسین الگویی است که ما به عنوان نگاه تمدنی به آن ها داریم.

رییس بنیاد شهید با اشاره به اینکه امیدواریم در روز های پایان صفر و اربعین تمام شهر رنگ و بوی ایثار و شهادت بگیرد ، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از چهره های که ما می توانستیم در حوزه ایثار و شهادت از آن ها استفاده کنیم در قید حیات نیستند و البته لازم است چنین خاطراتی ثبت و ضبط شود

او با بیان اینکه هویت اساسی بنیاد شهید فرهنگی و اجتماعی است و اگر توانستیم این فرهنگ سازی را درست انجام دهیم می توانیم بگوییم که خوب عمل کردیم ، گفت: ما جامعه مقدسی را هدایت می کنیم و لازم نیست بسیاری از خدماتی که ارایه می شود آشکار باشد.

قاضی زاده هاشمی گفت: رویکرد ملی ما این است که جهت گیری حضرت امام مورد نظر باشد و در این زمینه کمیته ایثارگران تشکیل شد و دستگاه های استانی نیز شرکت می کنند.

او با بیان اینکه در تلاش هستیم با ظرفیت شورای عالی ترویج فرهنگ شهادت هماهنگی های صورت گیرد، گفت:  به موضوع اربعین و مکتب حاج قاسم توجه ویژه ای داریم و تلاش شده است که برنامه ها مردمی هدایت شود و توسط مردم و تشکل های ایثارگری کار تقسیم شود  همچنین امسال چون مسئله سلامت موضوع جدی ای است توجه شده است که نکات ایمنی مورد توجه قرار گیرد همچنین سعی شده است که ظرفیت اشخاص حقیقی و حقوقی استفاده شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه جامعه ایثارگران با رزمندگان  نزدیک ١٢ میلیون هستند که بیش از ٣ میلیون نفر تحت پوشش ما هستند، گفت: ورودی به بنیاد شهید وجود دارد و این عدد در حال اضافه شدن است.

او ادامه داد: قانون گذار مسئولیت رزمندگان را به ما نسپرده است و اگر بودجه و نیرو ی انسانی آن تامین شد  مسئولیت آن ها را بر عهده می گیریم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: تعداد زیادی مراجعه کننده در حوزه رزمندگان داریم و این موضوع باید به زودی تعیین تکلیف شود.

او با بیان اینکه  یکی از روش های اقدامات مردمی سازی است و به این معنی است که جامعه هدف ما تعداد زیادی فرزند شهید داریم که در حوزه های متخصص هستند باید از ظرفیت آن ها استفاده کنیم و این روش کار به معنی خصوصی سازی نیست، ادامه داد:  بیمه دی اگر نتواند به خوبی ارائه خدمت کند سال دیگر به شرکت بیمه گر دیگری خدمات واگذار می شود.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: بالاخره در حوزه شفافیت بودجه بنیاد شهید باید معلوم باشد.

او در پایان گفت: یکی از بزرگترین وظایف بنیاد شهید این است که تمام کار هایش کاملا روشن و قابل دفاع باشد که باید جامعه شفافیت را راه اندازی کنیم همچنین مسیر عدالت از مسیر  شفافیت می گذرد.

نظر شما