وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد:

پیشگیری از آلزایمر در گرو توجه و احترام به کهنسالان

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۰۹:۴۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۳۵۸۸۰
پیشگیری از آلزایمر در گرو توجه و احترام به کهنسالان
بهرام عین اللهی گفت: توجه و احترام و نیز گفت و گو با افراد کهنسال یکی از راهکارهایی است که می‌تواند در پیشگیری از بروز این بیماری موثر باشد.

به گزارش برنا؛ متن پیام بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به مناسبت۲۱ سپتامبر(۳۰ شهریور) روز جهانی آلزایمر منتشر شده، به این شرح است: سلامتی بهترین نعمت خداوندی است که مراقبت صحیح از جسم وجان، یکی از راه های درست شکرگزاری از این عطیه الهی است.

او افزود: از طرفی باید به یاد داشت که با  گذر عمر، توان انسان تحلیل رفته، جسم ضعیف تر شده و بدن با اختلالاتی مواجه می شود که امری طبیعی است و نباید عیب شمرده شود  و آلزایمر از جمله عوارض دوران کهنسالی است که با بالا رفتن سن، سلول های بافت خاکستری  مغز تخریب شده و حافظه فرد با مشکلاتی مواجه می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در ایران مبتلا به بیماری آلزایمر وجود دارند که با توجه به  پاندمی کرونا و عوراض ناشی از آن بی تردید این آمار بیشتر شده است.

عین اللهی تصریح کرد: ۲۱ سپتامبر روز جهانی آلزایمر فرصت مغتنمی است تا ضمن باز تعریف این بیماری، شهروندان را آگاه نموده تا گاه مواجهه با چنین بیمارانی، با نهایت مهربانی و صبوری پاسخگوی نیاز آنان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز