رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان در گفت‌وگو با برنا:

به شایعات در خصوص عوارض واکسن اعتنا نکنید/ واکسن کرونا برای دانش‌آموزان مشکلی ایجاد نمی‌کند

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۱۱:۳۰:۲۹
کد خبر: ۱۲۳۶۰۸۴
به شایعات در خصوص عوارض واکسن اعتنا نکنید/ واکسن کرونا برای دانش‌آموزان مشکلی ایجاد نمی‌کند
شهرام شکوهی گفت: واکسن کرونا با دیگر واکسن‌هایی که فرد در دوران زندگی خود تزریق می‌کند، هیچ فرقی ندارد و شایعاتی که در خصوص عوارض بعد از تزریق اعلام می‌شود، کذب است

شهرام شکوهی، رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: واکسن چه برای بزرگسالان و چه برای دانش‌آموزان عوارض خاصی ندارد و هیچ مشکلی از جهت تداخل دارویی، عملکردی و... برای فرد ایجاد نمی‌کند.

او با بیان اینکه تنها اعلام شد که فرد (چه بزرگسال و چه دانش‌آموز) در صورتی که داروهای کاهنده ایمنی بدن مصرف می‌کند برای تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنند، افزود: واکسن کرونا با دیگر واکسن‌هایی که فرد در دوران زندگی خود تزریق می‌کند، هیچ فرقی ندارد و شایعاتی که در خصوص عوارض بعد از تزریق اعلام می شود، کذب است.

شکوهی درباره واکسیناسیون مجدد کادر درمان با توجه به گذشتن بیش از 6 ماه از زمان تزریق آن‌ها ادامه داد: واکسیناسیون مجدد در قالب تزریق دُز دوم واکسن موضوعی است که بحث‌های زیادی درباره آن وجود دارد و باید دید که در نهایت چه تصمیمی برای این امر گرفته می‌شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان گفت: یک‌سری کارهای آزمایشگاهی باید صورت گیرد تا ببینیم واریانت‌های جدید دنیا به ایران هم آمده یا خیر.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه میزان ابتلا کاهش داده که دلیل آن شاید می‌تواند واکسیناسیون باشد چراکه مردم همچنان بسیاری از مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: واکسیناسیون در همه افراد به یک اندازه آنتی بادی ایجاد نمی‌کند.

شکوهی افزود: اعدادی که برای میزان ایمنی زایی واکسن‌های مختلف دنیا اعلام می‌شود، درست نیست و مردم درباره این اعداد اصلا فکر نکنند. همچنین واکسن‌ها از درصد قابل قبولی از ابتلا به بیماری و درصد بالاتری از مرگ و میر جلوگیری می‌کنند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان گفت: حتی ممکن است افرادی باشد که هیچ پاسخی به واکسن‌ها ندهند و در مقابل افرادی باشند که پاسخ بالایی به واکسن نشان دهند بنابراین نمی‌توان گفت میزان ایجاد آنتی بادی در همه افراد به یک شکل است.

شکوهی در پایان گفت: بسیاری از افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند واکسن زدند بنابراین نمی‌توان گفت تزریق واکسن باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری می‌شود. همچنین برخی از افرادی که به دلیل بیماری کرونا فوت کردند واکسن زده بودند.

انتهای پیام/ 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز