کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ:

کودکان مظلومترین کاربران ترافیک هستند

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۰۷:۴۸:۱۷
کد خبر: ۱۲۳۶۳۱۴
کودکان مظلومترین کاربران ترافیک هستند
سرهنگ جوانبخت گفت: دردناک ترین صحنه ها و حوادثی که ما به عنوان پلیس شاهد آن هستیم و دوربین های ما آنها را ضبط می کنند تصادفاتی هستند که مربوط به تصادفات کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ جوانبخت در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص حوادث و تصادفاتی که بعلت سهل انگاری والدین برای کودکان در حوادث رانندگی می افتد توضیح  داد.

سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : طبق نظر سنجی صورت گرفته  والدین نقش موثرتری در کاهش حوادث و تصادفات نوجوانان و جوانان دارند .

وی ادامه داد: ما هم به عنوان پلیس کاملا با نظر عزیزان موافق هستیم چرا که اعتقاد ما بر این است که فرزندان داخل خانواده رشد می کنند و از کوچکترین و بزرگترین فعالیت ها در داخل خانواده الگو می گیرند و در واقع اولین راهنما و آموزگار آنها  والدین هستند.

سرهنگ جوانبخت گفت: قبل از اینکه فرزندان ما زبانشان به کلام باز شود زبان رفتار پدر  و مادر خود را درک می کنند و قبل از اینکه شنوده پیام های رسمی ما باشند بیننده و نظاره گر رفتارهایی هستند که ما روزانه از خود نشان می دهیم و یکی از مهم ترین آنها رفتارها و نوع رانندگی هست که ما وقتی فرزند خود را در داخل خودرو داریم و مسافرتی می رویم آن کودک نظاره گر است و تصاویر را ضبط و کودک از نوع رفتار ما در رانندگی به عنوان راننده و سرنشین الگو برداری می کند.

وی افزود: برخی والدین ما درک کاملی از خطر را ندارند وخطرات را بخوبی احساس نمی کنند ولی می توان  با رعایت یک نکته خیلی کوچک و به ظاهر ساده از وقوع یک تصادف و حادثه جلوگیری کند.

وی اشاره کرد: دردناک ترین صحنه ها و حوادثی که ما به عنوان پلیس شاهد آن هستیم و دوربین های ما آنها را ضبط می کنند تصادفاتی هستند که مربوط به تصادفات کودکان و نوجوانان هستند چرا که ما می گوییم اینجا راه و ....... مقصر نبودند و فقط و فقط یک تصمیم اشتباه بوده که والدین عزیز می توانستند با یک تفکر کوتاه از آن جلوگیری کند.

سرهنگ جوانبخت بیان کرد: تصویری را تصور کنید که پدر فرزند خود را بر ترک موتور سوار کرده  و وقتی قصد عبور از بین خودروهای دیگر را داشته  فرزند از روی موتور پایین افتاده و از روی کودک خودروی عبوری دیگر رد می شود و این صحنه بشدت دردناک است و عمق این صحنه برای ما که پلیس هستیم و برای همکاران بنده عادی نیست و بسیار دردناک می باشد چرا که همیشه این فکر را می کنیم که این تصمیم ای کاش  انجام نمی شد و صحنه می توانست اتفاق نیافتد و والدین گرامی ای کاش با احساس مسئولیت بیشتری این موضوع را مدیریت می کردند.

وی افزود: یا صحنه هایی را شاهد بوده ایم که بچه را داخل می گذارند و روی پای خود می نشانند و شیشه های خودرو را پایین نگه داشته و اینکه در داخل این خودرو دو کودک دوقلو نشسته و هر چند که روی صندلی کودک نشسته بودن اما حرکتی که پدر در میدان داشته و با یک ترمز ناگهانی بچه با نیروی گریز از مرکز شدید  از شیشه به بیرون پرتاب می شود و باز یک صحنه دردناک دیگری را شاهد بودیم که می توان از بروز این حوادث  با یک تصمیم درست  مسیر زندگی خود و فرزندتان را تغییر دهید .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز