وزیر بهداشت:

رقم واکسیناسیون تا هفته آینده به ۷۰ میلیون نفر می رسد/ اجرای قرنطینه هوشمند در آینده نزدیک / هجمه وحشتناک جاهلان و مغرضان ضد واکسن / بیشتر مرگ و میر های کرونا عصر و شب اتفاق می افتد

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۱:۴۳:۵۳
کد خبر: ۱۲۳۶۵۰۸
رقم واکسیناسیون تا هفته آینده به ۷۰ میلیون نفر می رسد/ اجرای قرنطینه هوشمند در آینده نزدیک / هجمه وحشتناک جاهلان و مغرضان ضد واکسن / بیشتر مرگ و میر های کرونا عصر و شب اتفاق می افتد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه رکورد واکسیناسیون در هفته گذشته را شکسته می شود، یان کرد: مهم ترین مسئله برای کرونا اکسیژن است و بیشتر مرگ و میر ها در عصر و شب است چراکه پزشکان در این ساعات رسیدگی نمی کنند. وضعیت بیمارستان امام رضا مشهد فاجعه بود و من پس از بازدید عمیقا ناراحت شدم.

به گزارش خبر نگار برنا؛ بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست کمیته علمی کشوری کرونا ضمن تشکر از اعضای این کمیته گفت: زحمات زیادی در این مدت کشیدید و در فضاهایی آلوده حضور داشتید و با وجود این که دچار کرونا شدید دست از کار نکشیدید. این ایثار و فداکاری قابل تقدیر است.

او با اشاره به جمله العلم السلطان از حضرت علی "ع" بیان کرد: در فرمایشات رهبری نیز دیده می شود که بر استفاده از دانشمندان ممتاز کشور تاکید می شود چرا که وضعیت کشور ما در این امر ممتاز است و در تمامی رشته ها دانشمند داریم.

عین اللهی افزود: مردم کشور ما در گذشته برای درمان به خارج از کشور می رفتند اما اکنون از خارج کشور به ایران می آیند و این امر نشان دهنده پیشرفت ما در این حوزه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مجموعه کمیته علمی کشور باید کاربردی باشد، اظهار کرد: باید تغییراتی درخصوص بحث قرنطینه را انجام دهیم.

او ادامه داد: هر موضوعی به به روزرسانی نیاز دارد  و نباید در این زمینه تعصب داشته باشیم. طرح قرنطینه هوشمند باید ایجاد شود.

عین اللهی با تاکید بر اینکه بیش از 50 درصد مردم واکسینه شدند، گفت: تا کنون 45 میلیون نفر از مردم واکسینه شده اند که این عدد تا 2 هفته دیگر به 70 میلیون نفر خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گفته رسانه های خارجی اشاره کرد و افزود: این رسانه ها قبل از واکسیناسیون اعلام می کردند که چرا در ایران این امر انجام نمی گیرد اما اکنون می گویند چرا اینقدر واکسن می زنید.

او با اشاره به دو گروه از افراد که در برابر واکسن مقاومت می کنند، تشریح کرد: امروز در هجمه وحشتناکی در برابر جاهلان و مغرضان سر و کار داریم که می دانند واکسن خوب است اما در این خصوص مقاومت می کنند.

عین اللهی ادامه داد: اعضای هیئت علمی باید به عنوان تکلیف به مردم از نکات مثبت واکسیناسیون بگویند و در جهت آگاهی دادن  و امیدوار کردن به مردم گام بردارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استفاده از طب سنتی اشاره کرد، گفت: اگر در طب سنتی نکته مثبتی وجود دارد باید در نظر گرفته شود و تنها مرجع علمی اظهار نظر کننده در این امر کمیته علمی است. متاسفانه در فضای مجازی برخی مردم را به اشتباه می اندازند و این امر گناه بزرگی است و همه عواملی که مردم را به گمراهی بکشانند مقصرند.

او با تاکید بر اینکه در هیچ کمیسیونی نظرات صد دردصدی وجود نخواهد داشت، بیان کرد: اگر در کمیته به نتیجه واحدی رسیده شود همه اعضا باید آن را تائید کنند تا یک صدا از این کمیته شنیده شود. خواهش من این است که افراد نظر شخصی خود را ارائه ندهند و درصورتیکه نظرات مخالف است در همین کمیته مطرح شود.

عین اللهی به رصد و به روزرسانی مطالب بین المللی اشاره کرد و عنوان کرد: اگر کمبودی در این زمینه وجود دارد ما می توانیم دسترسی به این منابع را آسان کنیم. ما به عنوان کمیته علمی باید منابع  را رصد کنیم همچنین باید یک سامانه ای برای آن در نظر بگیریم تا بتواند مسائل به روز را به دوستان تحویل دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نیاز امروز ما کروناست و تحقیقات واقعی در این خصوص لازم است نه تحقیقات  کاذب علاوه بر این  نتایج این تحقیقات، باید کاربردی باشد.

او با اشاره به اینکه در برخی استان ها کیفیت کار در زمینه کرونا پایین است، گفت:فکر نکنید همه جا مثل بیمارستان مسیح دانشوری  و بقیه الله است. تقریبا 9 استان آی سی یو های خرابی دارند. مهم ترین مسئله برای کرونا اکسیژن است و بیشتر مرگ و میر ها در عصر و شب است چراکه پزشکان در این ساعات رسیدگی نمی کنند. وضعیت بیمارستان امام رضا مشهد فاجعه بود و من پس از بازدید عمیقا ناراحت شدم.

عین اللهی تا کید کرد: به همه دانشمندان میدان دهید تا همه بتوانند نظرات خود را ارائه دهند. با استفاده از دانشگاه ها می توانیم همه ظرفیت های خود را به کار گیریم همچنین اعضای این شورا با سفر به استان ها و بازدید از آی سی یو ها بر عملکرد استان ها نظارت داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بحث مهم اعتماد مردم است و ما باید اعتماد را به مردم بازگردانیم تا آنان بدانند از مجموعه علمی و کارآمد اطلاعات دریافت می کنند تا سبب آشفتگی مردم نشود.

او با اشاره به واردات واکسن تصریح کرد:  لطف خدا این بود که واردات واکسن به اندازه کافی انجام شد. اینکه می گویند پول ها را قبلا داده اند نبوده است و تا آخر تیر ماه فقط 5 میلیون نفر واکسن زده بودند. اما امروز 45 میلیون واکسینه شدند که این یعنی 40 میلیون نفر بیشتر .

عین اللهی ادامه داد: آقای رییسی شخصا به رئیس جمهور چین زنگ زد و درخواست واکسن کرد. سایر ارگان ها نیز  همگی  باهم دنبال یک خط هستند و این باعث  واردات واکسن شده است همچنین مردم وارد کار شدند و  امروزه 1100 پایگاه وجود دارد که عموما نیروهای مردمی هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه رکورد واکسیناسیون در هفته  گذشته را شکستیم، بیان کرد: ما هفته پیش بیش از ٨ میلیون دوز واکسن تزریق کردیم و این هفته این رکورد هم زده خواهد شد و یک حرکت مردمی ایجاد شده است و باید این حرکت‌ها تشویق شود، ما در آینده قرنطینه هوشمند را اجرایی خواهیم کرد و کسی می‌تواند مدرسه، خارج از کشور یا استادیوم برود که واکسن تزریق کرده باشد و شرط برداشتن بسیاری از محدودیت‌ها واکسیناسیون است البته زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب باید همچنان مورد توجه قرار گیرد.

عین اللهی در پایان تصریح کرد: انشالله این جلسات منجر به دستور العمل شود و فقط حرف زده نشود و درآخر جلسه بیانیه مشخصی ارائه شود ما نیز به عملیاتی کردن بیانیه ای که این کمیته ارائه دهد می پردازیم.

//انتهای پیان: 5

نظر شما
پرونده ویژه