چند نفر از مردم دنیا واکسن زده اند؟

۱۴۰۰/۰۷/۰۲ - ۱۵:۰۶:۲۷
کد خبر: ۱۲۳۷۸۹۵
چند نفر از مردم دنیا واکسن زده اند؟
مجموع واکسن‌های تزریق‌شده علیه کرونا در جهان طی ۹ ماه گذشته از ۶ میلیارد دوز عبور کرده و این رقم حکایت از آن دارد که بیش از ۳۲ درصد جمعیت جهان به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش برنا؛  بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، تا هفته پایانی ماه سپتامبر سال جاری میلادی بیش از ۶ میلیارد و ۳۴ میلیون دوز واکسن کرونا به مردم دنیا تزریق شده است.

از جمع واکسن های تزریق شده ۲ میلیارد و ۵۳۵ میلیون نفر از مردم دنیا به طور کامل ۲ دوز واکسن تزریق کرده اند که ۳۲.۶ درصد از جمعیت جهان را شامل می شود.

چین با تزریق بیش از ۲ میلیارد دوز واکسن کرونا به جمعیت خود به لحاظ تعداد در صدر آمار جهانی واکسیناسیون قرار دارد و پس از چین، هند با تزریق ۸۲۷ میلیون دوز در جایگاه دوم و ایالات متحده آمریکا با تزریق ۳۸۷ میلیون دوز در جایگاه سوم قرار دارد.

برزیل، ژاپن، اندونزی، ترکیه، آلمان، مکزیک و بریتانیا نیز به ترتیب به لحاظ تعداد دوز واکسن های تزریق شده در مکان های چهارم تا دهم جهانی قرار دارند.

روند واکسیناسیون جهانی علیه ویروس کرونا از دسامبر سال گذشته میلادی و نخست در کشور بریتانیا آغاز شد و سپس از هفته های نخست سال جاری میلادی(۲۰۲۱) به ترتیب در کشورهای توسعه یافته دنیا آغاز شده است.

سازمان بهداشت جهانی از نابرابری تزریق واکسن در میان کشورهای برخوردار و فقیر انتقاد کرده و همزمان هشدار داده در صورتی که بالای ۷۰ درصد از جمعیت دنیا به طور کامل (۲ دوز) واکسن تزریق نکنند پاندمی کرونا قابل مهار نخواهد بود.

در ایران نیز روند واکسیناسیون طی یک ماه گذشته سرعت گرفته و بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تعداد دوزهای تزریق شده به مردم ایران از عدد ۴۸ میلیون دوز عبور کرده و نزدیک به ۱۵ میلیون نفر از جمعیت ایران به طور کامل ۲ دوز واکسن گرفته اند و بیش از ۳۳ میلیون نفر نیز با تزریق دوز اول در انتظار دریافت دوز دوم واکسن خود هستند.

ایران به لحاظ تعداد افراد کامل واکسینه شده از میانگین جهانی ۳۲ درصد عقب تر است و ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کامل واکسینه شده ایران، تنها حدود ۱۸ درصد از کل جمعیت ایران را شامل می شود.

انتظار می رود با افزایش سرعت واکسیناسیون طی هفته های آتی، ایران خود را به آمار میانگین جهانی برساند و حتی بتواند طی ۲ ماه نخست پاییز امسال با تکمیل واکسیناسیون دوز اولی ها و واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال، از میانگین جهانی جلو بزند./ همشهری

نظر شما