وزیر بهداشت در آیین بازگشایی دانشگاه های علوم‌ پزشکی کشور مطرح کرد:

برگزاری کلاس های درس به دو شکل حضوری و مجازی/ طرح تحول آموزش به زودی رقم می خورد/ برخی ها حتی یک ساعت در کلاس نمی روند استاد تمام می شوند/ مرگ برخی از دستیاران برای ما قابل قبول نیست

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۳:۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۲۳۸۲۸۷
بهرام عین اللهی با تاکید بر آموزش تلفیقی به دو صورت مجازی و حضوری در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: طرح تحول آموزش را انشالله در پیش خواهیم گرفت تا با این طرح بتوانیم موتور جدیدی در دانشگاه ها روشن کنیم و به سمت پیشرفت در آموزش برویم.

به گزارش برنا؛ بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در جریان آیین بازگشایی دانشگاه های علوم‌ پزشکی کشور با بیان اینکه باید کلاس های درس با قوت تشکیل شود، گفت: کلاس های درس باید به صورت تلفیقی برگزار شود به طوری که مجازی و حضوری توامان باشد ولی حرکت به سوی آموزش حضوری خواهد بود.

او افزود: بهترین روش آموزشی، آموزش فعال است یعنی فرد منابع لازم در دست داشته باشد و خود را آموزش دهد.

عین اللهی تاکید کرد: طرح تحول آموزش را انشالله در پیش خواهیم گرفت تا با این طرح بتوانیم موتور جدیدی در دانشگاه ها روشن کنیم و به سمت پیشرفت آموزش برویم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه باید روش اساتید در خصوص ارائه جزوه به دانشجویان تغییر کند، گفت: باید روش ها تغییر پیدا کند چرا که روش های گذشته آفت است و باید مشارکت فراگیران وجود داشته باشد و فقط جزوه خوانی نباشد. بحث پرسش و پاسخ هم باید صورت گیرد.

او ادامه داد: باید در طرح تحول آموزش، کلیه آموزش جوانان آموزش های لازم را فراگیرند. خیلی از کشورها وقتی استاد درس می دهد باید گواهی تدریس در دروس مربوطه را داشته باشد و ما به این سمت پیش خواهیم رفت چرا که مشخص نیست استاد خوب، معلم خوبی هم باشد.

عین اللهی با تاکید بر ارتقا آموزش افزود: استاد وقتی ارتقا پیدا می کند که معلم خوبی باشد برخی ها حتی یک ساعت در کلاس نمی روند اما استاد تمام می شوند. استادی که در حوزه آموزش است باید در کلاس درس مشارکت داشته باشد و هر چه رتبه بالاتری داشته باشد باید بیشتر کلاس داشته باشند و در کلاس ها حاضر شوند. تدریس دانشجو پزشکی را نباید سایرین انجام دهد و اساتید باید آن را انجام دهند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید پژوهش ها در راستای رفع نیاز مردم باشد، گفت: پژوهش هایی که نیاز مردم را رفع نمی کند باید کمترین امتیاز را بگیرد. کسی که در خصوص کرونا پژوهش کرده باید دو برابر امتیاز کسب کند چرا که نقاط مجهول در خصوص کرونا داریم. هزار سوال داریم که باید جواب دهید.

او ادامه داد: پژوهش باید منطبق با نیاز ما باشد. منابع درسی ما هم باید جامع نگر باشد. کرونا مشکلات بسیاری در حوزه آموزش برای ما ایجاد کرد و سریع تر باید آموزش ها حضوری باشد.  آموزش حضوری می تواند با جمعیت کوچکتر شکل بگیرد. برخی آموزش های مداوم می تواند به صورت آموزش کوتاه مدت باشد. امروزه برای این آموزش احتیاج به کار داریم.

عین اللهی اظهار کرد: باید محیط پر شوری در رشته های مختلف برای دانشجوها ایجاد کنیم. فعالیت های بنیادی در همه دنیا از سوی دانشجویان انجام می شود. بایستی این زمینه را برای آنان فراهم کنیم.

او گفت: حدود 250 هزار دانشجو و 20 هزار استاد در کشور داریم که ثروت بسیاری است. دانشجویان فعال شوند آینده کشور را می سازند.

وزیر بهداشت با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده افزود: دستیاران مشکلاتی داشتند و مرگ برخی از دستیاران برای ما قابل قبول نیست. اولین قدم این است که معوقه جامعه سلامت را به همه دانشگاه ها که برخی از دی ماه نگرفته اند، پرداخت می کنیم.

عین اللهی در پایان تاکید کرد: سال تحصیلی جدید را آغاز می کنیم و با توکل به خداوند و از او می خواهیم به همه ما توان، هوش و پشتکار دهد. همچنین از ائمه معصومین و امام عصر و از روح بلند شهدای دفاع مقدس، شهدای حرم و مدافع سلامت می خواهیم تلاش و توان را به ما دهد تا با همکاری همه اساتید در جهت پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی موفق باشیم.

نظر شما