کاهش دمای هوا در مناطق شمالی کشور

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۰۸:۳۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۹۳۲۹
کاهش دمای هوا در مناطق شمالی کشور
از فردا تا اوایل هفته آینده دمای هوا به تدریج در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

به گزارش برنا؛ امروز در مناطقی از گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه و پنجشنبه بارش در این مناطق تشدید خواهد شد.

گستره بارش جمعه و شنبه علاوه بر این مناطق مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی را نیز فرا می‌گیرد.

روز‌های پنجشنبه و جمعه در شمال آذربایجان غربی و چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان نیز رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

از بعد از ظهر پنجشنبه و طی روز‌های جمعه و شنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد دریای خزر مواج است.

از فردا تا اوایل هفته آینده دمای هوا به تدریج در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش می‌یابد. به ویژه با توجه به هجوم هوای به نسبت سرد دمای هوا از روز جمعه تا اوایل هفته آینده در شمال شرق بین ۷ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

طی دو روز آینده وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور ادامه دارد. همچنین جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد.

از بعد از ظهر جمعه و طی روز شنبه در برخی ساعات در مناطقی از سمنان و شمال و شرق اصفهان نیز وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه پدیده غالب در غرب کشور وزش باد خواهد بود.

گفتنی است، با توجه به پیش‌بینی توسعه چرخند حاره‌ای در شمال اقیانوس هند و حرکت غرب سوی آن، انتظار می‌رود روز‌های شنبه و یکشنبه در روز‌های شنبه و یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، به ویژه نوار ساحلی، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید رخ دهد.

طی این مدت دریای عمان نیز مواج و طوفانی خواهد بود.

 

نظر شما