سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبرداد:

واکسیناسیون دانش‌آموزان در اختیار وزارت بهداشت است/علی لندی الگوی دانش آموزان دهه هشتادی

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۰:۵۰:۰۵
کد خبر: ۱۲۳۹۴۱۲
واکسیناسیون دانش‌آموزان در اختیار وزارت بهداشت است/علی لندی الگوی دانش آموزان دهه هشتادی
علیرضا کاظمی گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان در اختیار وزارت بهداشت است اما نباید واکسن را به بازگشایی مدارس گره بزنیم واکسن ارتقا و تضمین سلامت را بالا می‌برد.

به گزارش برنا؛ علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان شاهد مبشر در جمع خبرنگاران گفت: یکی از ماموریت‌هایی که تکلیف قانونی، دینی و ملی دارد این برنامه است که در هفته دفاع مقدس و مقارن با آغاز سال تحصیلی برگزار می‌‌شود.

او با بیان اینکه برگزاری این مراسم نمادی برای آغاز یک حرکت عظیم در سطح آموزش و پرورش کشور است که ما سال تحصیلی را با نواختن یک زنگ آغاز می‌کنیم و این زنگ نیز بیانگر توسعه فعالیت‌های شهادت و ایثار از اول مهر است که تا پایان مهر ادامه دارد، افزود: برگزاری ۴۰ هزار یادواره در ۴۰ هزار مدرسه و معرفی ۴۰ هزار شهید، معرفی شهدای شاخص، برگزاری اردوهای شمیم نور و راهیان نور، تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، ارتقای سطح مدارس شاهد از جمله برنامه‌ها در این راستاست این برنامه‌ها در کنار محتوای کتب درسی کمک می‌کند تا دانش‌آموزان با الگوی ایثار و شهادت آشنا شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سال گذشته توسعه مکتب شهید سلیمانی طراحی و جشنواره علمدار به میزبانی کرمان برگزار شد و حدود ۱۲۰ هزار دانش‌آموز اثر فرهنگی خود را به این جشنواره ارسال کردند امسال نیز دومین جشنواره علمدار برگزار می‌شود.

کاظمی گفت: شهید علی لندی  به عنوان الگوی دانش‌آموزان نسل چهارم و دهه هشتادی است.

او افزود: این شهیدان بالاترین وجه ممیزه ایران هستند توسعه ایثار و شهادت توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و آموزش و پرورش بالاترین سهم را در این بخش ایفا می‌کند.

کاظمی با اشاره به اینکه وجود ۲۵ هزار جانباز، 4 هزار و 500 آزاده و ۴۰ هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز داریم، گفت: این امر  نشان از سهم بالای آموزش و پرورش در میدان توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد که این آغاز یک حرکت بزرگ است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز در جلسه شورای راهبری شاد آخرین آمار دانش‌آموزان که شبکه شاد را نصب کردند اعلام شد که عدد بالایی است همچنین یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز با شاد ارتباط صوتی برقرار کردند. 

او با اشاره به اینکه پهنای باند امروز شبکه شاد ۳۰۵ گیگ در ثانیه بوده و حدود ۸۷ درصد کلاس‌ها در شاد تشکیل شده است شاید مدارس غیردولتی یا روستایی به این شبکه وصل نشده باشند ما ۴۵ هزار مدرسه روستایی داریم که آموزش حضوری دارند، افزود:  هرگونه بازتاب از عدم تشکیل کلاس و حضور دانش‌آموزان به ما اعلام می‌شود.

او  گفت: این عدد بسیار اندک است اطمینان می‌دهم طی یکی دو روز آینده به نقطه پایدار و مطلوب در شاد دست پیدا کنیم و زیرساخت‌های سامانه سیدا نیز افزایش پیدا می‌کند.

کاظمی با بیان اینکه  ثبت‌نام دانش‌آموزان به نرخ ۱۰۶ درصد در دوره ابتدایی و ۹۵ درصد در سایر پایه‌ها رسیده که درصد باقیمانده مرتبط به پایه نهم است، ادامه داد: هر مدرسه در الگوی بازگشایی وضعیت خود را باید بررسی و فرمی را پر کند.

او اظهار کرد: هر مدرسه در این الگو باید تاریخ حضور دانش‌آموز را اعلام کند. بررسی‌های میدانی ما نشان می‌دهد تقاضای اجتماعی برای بازگشایی حضوری در جامعه ایجاد شده و ما در چارچوب الگو پیش می‌رویم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش مجازی همچنان وجود دارد در شورای عالی آموزش و پرورش و کمیسیون برنامه درسی برنامه آموزش مجازی را طراحی می‌کنیم که به عنوان بخشی از جریان آموزش باشد.

کاظمی درباره اینکه آیا شرط حضور در مدارس واکسن است؟ گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان در اختیار وزارت بهداشت است اما نباید واکسن را به بازگشایی مدارس گره بزنیم واکسن ارتقا و تضمین سلامت را بالا می‌برد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز اعلام کرد: در تمام جلسات هیات دولت این موضوع را مطرح و پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما