ماسک های خانگی سیب برای شفافیت پوست

۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۱۸:۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۴۰۶۱۷
بسیاری از افراد به دلیل بی اطلاع بودن از خواص پوست سیب آن را استفاده نمی کنند، در صورتی که جلوگیری از بیماری های قلبی، کنترل وزن، تنظیم قند خون و درمان سنگ کیسه صفرا تنها نمونه ای از خواص پوست سیب می باشد.

به گزارش برنا؛ سیب یکی محبوب ترین میوه ها در دنیاست. این میوه به طور گسترده ای در بیشتر نواحی دنیا قابل دسترس است. پوست سیب ها به رنگ های قرمز، سبز، زرد و غیره دیده می شود. سیب قرمز تا کنون محبوب ترین سیب بوده است از آنجا که قرمزی آن به طرز عجیبی یاقوتی مانند است. پوست سیب از زمان باستان عقیده ریشه ای وجود داشته است که می تواند بیماری های مختلف را جلوگیری ت درمان کند. پوست سیب سرشار از منبع بیشتر ویتامین هاست. در میان این ویتامین های موجود در پوست سیب، ویتامین های A و C از همه مقدار بیشتری را دارند. نتیجه یک مطالعه می گوید که نیمی از ویتامین C موجود در سیب به تنهایی در پوست آن وجود دارد.

1.سیب؛ مرطوب کننده و روشن کننده طبیعی

سیب میتواند پوست را هیدراته مرده و تا حد زیادی به پوست آبرسانی کند.

برای این کار سیب را به صورت ورقه ای برش زده و روی پوست بگذارید و زمانی که خشک شد از روی پوست بردارید.

 

2.ماسک سیب برای پوست های تیره وخشک

یک سیب کوچک راپوست کنده و هسته های آن را خارج کنیدو سپس با کمک مخلوط کن آن را له کرده و تبدیل به پوره کنید بعد از یک صافی رد کنیدوسپس یک قاشق شیر و یک قاشق خاک رس طبی-منظور خاک رسی که تمیز و پاک باشه-رابه ان اضافه کرده و از آن به عنوا ن یک ماسک پاک کننده استفاده کنید.این ماسک برای پوستهای تیره و خشک خیلی مفید است.بعد از استفاده از ماسک صورتتان را بشوئید و از نرم کننده همیشگی خود استفاده کنید .

3. سیب یک ماسک ضد پیری قوی

سیب میتواند از چین و چروک پوست پیشگیری کند

 ماسک های ضد چین و چروک با سیب:

1.یک سیب را رنده کرده و روی پوست بگذارید و قسمت هایی که دچار چین و چروک هستند را به آرامی ماساژ دهید.

2.برای اینکار، یک سیب را پوست بکنید و آن را نصف کنید و یک نیمه آن را خرد کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید، خوب هم بزنید. سپس آن را بر رویصورت و گردن بمالید، آنگاه پوست را با نوک انگشتان ماساژ دهید. ماساژ را از پایین گردن شروع کنید و به طرف بالا بیایید. سپس از سمت راست گردن به سمت چپ و بالعکس ماساژ دهید. آنگاه با نوک انگشتان به پوست صورت خود ضربات آرامی بزنید تا جریان خون پوست بیشتر شود.حال کمیصبر کنید تا ماسک خشک شود و پس از بیست دقیقه آن را بشویید. این ماسک باعث جلوگیری و درمان چروکصورت و سبب طراوت و تقویت پوست می شود .

4.ماسک مغذی و براق کننده پوست

یک سیب کوچک را پوست کنده هسته های آن را جدا کنید و بپزید و با مقدار مساوی خامه و عسل و جو کوبیده مخلوط کنید تا یک ماسک مغذی و براق کننده پوست داشته باشید.

یادتان باشد قبل از استفاده کمی گرم کنید و روی صورتتان پخش کنید و بگذارید حدود۱۵دقیقه بماندو سپس با آب گرم شستشو دهید

5. ماسک سیب و ماست برای درمان خشکی پوست

ماسک سیب برای پوست های خشک و چین و چروک دار مفید است. اما اگر پوست شما حساس است در استفاده از این ماسک دقت نمایید. اسید موجود در سیب ممکن است پوست شما را کمی تحریک کند. اما این اتفاق نادر است و ممکن است بندرت اتفاق بیفتد.

 

برای اینکه از قرمز شدن پوست خود جلوگیری کنید این ماسک را بیشتر از 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست خود نگذارید.و سعی کنید یک ساعت قبل از خروج از خانه از این ماسک استفاده کنید .

برای این منظور ، نصف سیب را پوست کنده و رنده کنید و یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید .( ماست باید طبیعی و بدون شکر باشد ) حال مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید و یک لایه ضخیم از آن را روی پوست صورت خود قرار دهید . اگر رنگ سیب تیره شد هیچ چیز بدی اتفاق نخواهد افتاد فقط اگر دوست دارید زیبایی ظاهری این ماسک حفظ شود باید سریعاً آن را استفاده کنید و یا چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید.بالاخره بعد از 15 دقیقه این ماسک رو با آب ولرم از روی پوست خود بشویید.

فراموش نکنید نصف دیگر سیب را بخورید تا زیبایی از درون شما هم آغاز شود. بقولی اگر روزی یک سیب بخورید پزشک شما بیکار خواهد شد . توصیه می کنم از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید

 سیب تازه را رنده کنید تا به صورت پودر در آید سپس یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید مواد را خوب مخلوط کرده و به صورت بمالید بعد از 20 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

 

6.ماسک سیب برای پاکسازی پوست

نصف سیب را رنده نموده و با یک قاشق چای خوری ماست، یک قاشق چای خوری آرد جو دو سر و دو قاشق آب لیموی تازه مخلوط کنید و نیم ساعت روی پوستتان بمالید. این ماسک همانند پیلینگ عمل کرده و به پاکسازی پوست کمک می کند. برای نتیجه مطلوب این ماسک را هفته ای یک بار روی پوستتان بمالید.

 

7. ماسک سیب و عسل برای درمان آکنه

سیب را بشویید و همراه پوست رنده کنید. یک قاشق عسل را روی آن بریزید کاملا مخلوط کنید و به عنوان ماسک روی صورت بگذارید. این ماسک نیز اثرات نرم کنندگی و ضد آکنه دارد.

 

8. ماسک سیب برای طراوت و تقویت پوست 

یک سیب را پوست بکنید و آن را نصف کنید و یک نیمه آن را رنده کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید و خوب هم بزنید. سپس آن را بر روی صورت و گردن بمالید. آنگاه پوست را با نوک انگشتان ماساژ دهید. برای این کار ماساژ را از پایین گردن شروع کنید و به طرف بالا بیایید. سپس از سمت راست گردن به سمت چپ و بالعکس ماساژ دهید. آن گاه با نوک انگشتان به پوست صورت خود ضربات آرامی بزنید تا جریان خون پوست بیشتر شود.

حال کمی صبر کنید تا ماسک خشک شود و پس از بیست دقیقه آن را بشویید. این ماسک باعث جلوگیری و درمان چروک صورت و سبب طراوت و تقویت پوست می شود.

 

9.ماسک سیب و شیر برای لایه برداری پوست

یک عدد سیب را رنده کرده و با شیر مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه هر روز پوستتان را با آن پاکسازی کنید. این ماسک لایه بردار بوده و پوست را جلا می بخشد.

 

10.ماسک سیب برای درمان آفتاب سوختگی

برای درمان آفتاب سوختگی، یک قاشق چایخوری گلیسیرین را با یک سیب رنده شده مخلوط کرده و به مدت یک ربع روی پوست بگذارید و سپس با آب سرد به آرامی بشورید.

 

11.ماسک سیب برای درمان آکنه و لکه های تیره پوست 

یک چهارم یک سیب رنده شده رو با 2-3 قاشق غذاخوری خامه شیر مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. این ماسک برای روشن سازی پوست و درمان آکنه و لکه های تیره پوست موثر است..

 

12. درمان پف چشم و تیرگی دور چشم با سیب

با قرار دادن یک تکه سیب زیر چشم، میتوانید تیرگی های دور چشم و پف دور چشم را کاهش دهید.

مخلوطی از دو قاشق غذاخوری سیب رنده شده و سیب زمینی رنده شده را در یک دستمال نازک قرار داده و برای 10 تا 20 دقیقه روی چشم بگذارید. انجام مداوم این کار میتواند به کاهش تیرگی دور چشم شما کمک کند.

 

 

فواید سیب برای موها :

سیب با دارا بودن مقادیر بالای بیوتین، نقش بسزایی در رشد  تقویت مو و ناخن دارد.

همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در سیب از ریزش مو جلوگیری کرده  و موجب تقویت ریشه مو میشود.

 

نظر شما