قبیله ای که خاکستر مردگانش را می خورد

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۱:۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۲۴۱۱۸۲
مردم قبیله «یانومامی» در جنگل‌های بارانی آمازون با خاکستر و استخوان‌های مردگان خود سوپ درست می‌کنند و می‌خورند.

به گزارش برنا؛ وقتی شخص از دنیا می‌رود، اطرافیان به‌خصوص اعضای خانواده بیش از اندازه برای او دل‌تنگ خواهند شد. به‌نظرتان اگر خاکستر جسد سوختۀ این شخص را اعضای خانواده‌اش بخورند، باز هم دل‌تنگی به‌ سراغشان خواهد آمد؟ درست است که حتی تصور انجام این کار دور از ذهن است، اما قبیله یونامامو از برزیل و ونزوئلا این کار را انجام می‌دهند! دفن جسد خلاف سنت آنهاست. به همین دلیل، اهالی این قبیله جسد را می‌سوزانند. بعد از سوختن، خاکستر مرده را در بین اعضای خانواده تقسیم می‌کنند تا شخص فوت شده هرگز نتواند خانواده‌اش را ترک کند.

مردم قبیله یانومامی که در جنگل‌های آمازون و در مرز ونزوئلا و برزیل زندگی می‌کنند یک غذای سنتی عجیب دارند که با استخوان‌ها و خاکستر مردگانشان طبخ می‌شود. آن‌ها استخوان و خاکستر مردگان خود را با نوعی سوپ که از موز تهیه شده مخلوط کرده و می‌خورند. مردم این قبیله مردگان خود را داخل برگ درختان پیچیده و در فاصله دورتر از محل سکونت خود قرار می‌دهند تا با گذشت 30 تا 45 روز، حشرات بافت‌های نرم اجساد را بخورند و تنها استخوان‌های آن‌ها باقی بماند.

 این استخوان‌ها سپس با نوعی سوپ طبخ شده با موز مخلوط می‌شود و تمام اعضای قبیله آن‌ را می‌خورند. آن‌ها براین‌باورند که خوردن بقایای اجساد بستگانشان به ادامه حیات آن‌ها می‌انجامد و روح آن‌ها جاودانه می‌شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز