سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با برنا:

طرح رتبه بندی فرهنگیان در مسیر صحن علنی مجلس/ ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای این طرح مورد نیاز است/ حدود ۵۰۰ هزار معلم و فرهنگی مشمول طرح رتبه بندی فرهنگیان می شوند

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۰۴:۴۵:۳۶
کد خبر: ۱۲۴۱۳۵۶
طرح رتبه بندی فرهنگیان در مسیر صحن علنی مجلس/  ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای این طرح مورد نیاز است/ حدود ۵۰۰ هزار معلم و فرهنگی مشمول طرح رتبه بندی فرهنگیان می شوند
احمد حسین فلاحی با بیان اینکه 500 هزار معلم و فرهنگی مشمول طرح رتبه بندی فرهنگیان می شوند، گفت: طرح رتبه بندی فرهنگیان بارگذاری شده است و در نوبت صحن مجلس برای بررسی است.

به گزارش برنا؛ طرح رتبه بندی فرهنگیان طرحی است که یک دهه است از زمزمه‌های اولیه آن می‌گذرد اما روند به ثمر رسیدنش آنقدر کند پیش می رود که در این مسیر انواع و اقسام تصمیم‌ها، تغییرات مدیریتی، سیاستگذاری‌ها و موانع قانونی به وجود آمده است که به نتیجه رسیدن این طرح را  با اما و اگر‌های بسیاری مواجه می کند. رئیس مجلس اعلام کرده بود کمیسیون آموزش مجلس باید موضوع طرح رتبه بندی فرهنگیان را بررسی کند که پس از بررسی در صحن علنی مجلس رسیدگی شود. هر چند اصلی ترین دلیل عدم بررسی چنین طرحی کمبود اعتبارات مطرح شده است اما قرار بود از شهریور ماه این طرح برای بهبودش شرایط فرهنگیان در دستور کار قرار گیرد. حالا که به اواسط مهرماه نزدیک می شویم باید دید این طرح چه زمانی قرار است دردی را از دل معلمان و فرهنگیان بردارد؟

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا در این خصوص گفت: طرح رتبه بندی فرهنگیان بارگذاری شده و در نوبت صحن مجلس برای بررسی است.

او با بیان اینکه نمایندگان مجلس پیشنهادات خود را در این زمینه ابلاغ کردند، افزود: روند طولانی شدن بررسی چنین طرحی به دلیل این است که تأمین اعتبارات آن به مشکل خورده است.

فلاحی بیان کرد: برای اجرای این طرح 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تاکنون 5 هزار میلیارد تومان آن تأمین شده است و در تلاش هستیم مبلغ کلی تأمین شود که بتوان چنین موضوعی را در دستور کار قرار داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: حدود 500 هزار معلم و فرهنگی مشمول طرح رتبه بندی فرهنگیان می شوند.

انتهای پیام/3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز