چگونه سردی برنج را از بین ببریم؟

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۳:۳۶:۰۸
کد خبر: ۱۲۴۱۸۵۵
چگونه سردی برنج را از بین ببریم؟
تحقیقات ثابت کرده است که برنج چه خارجی باشد چه برنج ایرانی، چه برنج شمال باشد چه برنج هندی، یکی از غذاهای پر نشاسته است. غذاهای پر نشاسته هم دارای خواص سردی است.

به گزارش برنا؛ سردی می تواند بر روی مغز بسیار اثر بگذارد. سردی برنج و سایر مواد خوراکی سرد می تواند مغز را تنبل کند و منجر به فراموشی و کودنی شود. از طرفی طبیعت سرد این ماده ی غذایی می تواند بر روی کبد نیز اثرات بسیار منفی ای بگذارد. از طرف دیگر یکی دیگر از مضرات خوراکی های سرد این است که می توانند منجر به چاقی شوند. از این رو و از آن جا که برنج یکی از غذاهای بسیار پر مصرف در میان خانواده های ایرانی است با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه سردی برنج را از بین ببریم ؟

مصرف مواد گرم با برنج

یکی از بهترین شیوه ها برای مبارزه با سردی و تری برنج و جلوگیری از بیماری های کبدی، مشکلات مغزی و ایجاد چاقی این است که مواد گرم را به همراه برنج مصرف نماییم.

مصرف زعفران با برنج

یکی از پر طرف دارترین مواد گرمی که با برنج مصرف می شود و ما را هم از عطر و طعم بی نظیر خود برخوردار می کند و هم با خاصیت گرمی خود بدن ما را در برابر بیماری های زیادی مصون می دارد، زعفران است. زعفران همواره یکی از مواد خوراکی ای بوده است که به همراه برنج مصرف می شده است. زعفران هم با پلو مصرف می شود و هم با چلو. شما هم می توانید زعفران را پس از دم کشیدن برنج به آن بیفزایید و هم می توانید هنگامی که برنج را برای دم کشیدن به قابلمه می افزایید، کمی زعفران دم شده را بر روی آن بریزید تا اینگونه فضای قابلمه و برنج های آن را با عطر زعفران معطر نمایید.

مصرف شوید با برنج

یکی دیگر از موادی که می توانید با کمک آن به مبارزه با سردی و تری برنج بروید و بدن خود را از خطرات ناشی از در امان بدارید، شوید است. شوید خاصیت گرمی دارد و علاوه بر آن عطر بی نظیری دارد که می تواند غذای شما را به شدت لذیذ نماید. کارشناسان همواره توصیه می کنند که برنج را به تنهایی مصرف نکنید و سعی کنید آن را با سایر مواد خوراکی همچون برخی سبزیجات مانند شوید استفاده نمایید.

مصرف زیره با برنج

زیره علاوه بر این که خاصیت گرمی دارد و می تواند سردی برنج را از بین ببرد، برای کمک به دستگاه گوارش شما نیز می تواند ماده ی غذایی بسیار مناسبی باشد. از طرفی باعث افزایش سوخت و ساخت چربی نیز می شود و می توانید از آن برای درمان چاقی استفاده نمایید. خاصیت ضد نفخ آن نیز می تواند برای کسانی که همواره دچار نفخ می شوند، بسیار مفید باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز