مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با برنا:

درمان و پیشگیری از بیماری کرونا با استفاده از ماده تریاک پایه علمی ندارد/ مخالفت با واکسیناسیون تحت عنوان طب سنتی پایه علمی ندارد

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - ۰۵:۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۲۴۲۳۵۳
درمان و پیشگیری از بیماری کرونا با استفاده از ماده تریاک پایه علمی ندارد/ مخالفت با واکسیناسیون تحت عنوان طب سنتی پایه علمی ندارد
نفیسه حسینی یکتا گفت: تاکنون هیچ مطالعه بالینی جهت درمان و پیشگیری بیماری کرونا روی ماده تریاک انجام نشده است.

نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره تأثیرات مواد مخدری چون تریاک در درمان کرونا گفت: چه درباره بیماری کرونا و چه درباره سایر بیماری‌های واگیردار، هیچ ماده‌ای به‌صورت آزموده شده نمی‌تواند جای واکسن را بگیرد و پیشگیری را در مقابل چنین بیماری‌هایی ایجاد کند.

او با بیان اینکه  توصیه ما به طور جدی این است که واکسیناسیون در مقابل بیماری کرونا باید انجام شود، افزود:  اینکه برخی افراد با نام طب سنتی با واکسیناسیون مخالفت می‌کنند هیچ‌گونه پایه علمی مبنی بر طب سنتی ندارد چراکه واکسیناسیون و روش‌های شبیه واکسیناسیون، ریشه در طب سنتی ایران دارد.

حسینی یکتا ادامه داد: در شرایطی هستیم که واکسیناسیون یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری کروناست و اگر درصد واکسیناسیون عمومی به سطح قابل قبولی نزدیک شود، انتظار ما برای اینکه از شیوع این بیماری جلوگیری شود، بیشتر می‌شود.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: باید هم در زمینه پیشگیری و هم کمک به درمان هر گونه گیاهی که برای کرونا نام برده می‌شود مطالعه و کارآزمایی بالینی انجام شود.

او درباره انجام کارآزمایی بالینی بر روی ماده تریاک جهت درمان و پیشگیری از بیماری کرونا افزود: تاکنون هیچ مطالعه بالینی جهت درمان و پیشگیری روی این ماده انجام نشده و من هم این مطالعات را ندیدم.

حسینی یکتا ادامه داد: صحبت‌های زیادی در خصوص مواد مختلفی برای درمان و پیشگیری از کرونا مطرح می شود اما تا زمانی که طرح تحقیقاتی مدون و دقیقی انجام نشود و نتایج آن بررسی نشود، این ادعاها قابلیت استناد ندارند.

او تصریح کرد: در کنار روش‌هایی مثل واکسیناسیون، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می‌توانیم از طب ایرانی استفاده شود.

انتهای پیام/ 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز