در گفت‌وگو با برنا مطرح شد؛

جزئیات راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند کرونا از زبان فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا

۱۴۰۰/۰۷/۱۶ - ۱۱:۵۵:۳۳
کد خبر: ۱۲۴۳۴۴۰
جزئیات راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند کرونا از زبان فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا
محمدحسین سپهر گفت: سامانه مدیریت هوشمند کرونا به‌صورت پایلوت و آزمایشی در استان‌های قزوین، آذربایجان غربی و کردستان آغاز به کار می‌کند و بعد به سراسر کشور خواهد رسید.

سردار محمدحسین سپهر، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: قرار شده در قرنطینه هوشمند همه سامانه‌های وزارت بهداشت، سازمان ثبت احوال، اصناف و اطلاعات افرادی که واکسیناسیون شدند، به  یکدیگر متصل شود.

او افزود: این سیستم مکان‌های آلوده را نشان می‌دهد. همچنین افرادی که واکسیناسیون شده‌اند در این سامانه قابل شناسایی هستند و به‌صورت هوشمند برای تصمیمات مدیران، مسئولان و تصمیمات فردی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سردار سپهر ادامه داد: سامانه مدیریت هوشمند کرونا به‌صورت پایلوت و آزمایشی در استان‌های قزوین، آذربایجان غربی و کردستان آغاز به کار می‌کند و بعد به سراسر کشور خواهد رسید.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ایرادات و اشکالات این طرح در استان‌های کوچک‌تر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بعد از رفع اشکالات احتمالی، کل کشور زیر بار این پلتفرم هوشمند قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: وضعیت واکسیناسیون افراد با توجه به کد ملی‌شان که سازمان ثبت احوال در اختیار قرار داده، در این سامانه ثبت می‌شود.

سردار سپهر بیان کرد: به‌طور مثال افرادی برای استفاده از  وسیله حمل و نقل عمومی مانند تاکسی هم راننده و هم مسافر با استفاده از سامانه می‌تواند وضعیت واکسیناسیون طرف مقابل را ملاحظه کنند و به طور کلی یک اطلاعات رفت و برگشتی در اختیار خدمات دهنده و خدمات گیرنده قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه سامانه هوشمند مدیریت کرونا شامل همه افراد جامعه می‌شود، افزود: استعلام‌گیری از این سامانه زمان‌بر نیست و تمام روند آن برای مخاطبان با سرعت انجام خواهد شد و در تصمیم‌گیری فردی تسهیل برقرار می‌کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان اینکه پایلوت به کارگیری این سامانه را پایلوت 10 روز در نظر گرفتیم، گفت: گروه‌های ناظر بر درستی استفاده از این سامانه وزارت بهداشت، وزارت کشور و سازمان‌های تحت امر این دو وزارتخانه هستند که بیشترین نقش را دارند. سامانه‌های حمل و نقل به سامانه مدیریت هوشمند متصل می‌شوند.

او با بیان این‌که براساس تصمیمات ستاد ملی و مقررات آن این سامانه نسبت به افرادی که قوانین و مقررات را رعایت نکنند، موارد و محدودیت‌هایی را در نظر می‌گیرد که بخش عمده آن عدم ارائه خدمت به این افراد است، گفت: اگر لازم باشد برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از انتقال بیماری در پیک‌های بعدی تصمیماتی اتخاذ می‌شود .همچنین سازمان‌های حاکمیتی نیز نسبت به اعمال قانون امکان دارد جریمه‌هایی برای افرادی که همکاری نکنند، در نظر بگیرد.

سردار سپهر ادامه داد: نیروی انتظامی و قوه قضائیه جزو ارکان ستاد ملی هستند و این سامانه‌ها را مدیریت می‌کنند و مداخلاتی دارند.

او  درباره ابلاغ جزئیات به کارگیری این سامانه به مردم تصریح کرد: حتما اطلاع‌رسانی و آموزش‌های همگانی در رسانهها برای مردم ارائه خواهد شد چراکه محتواهای آموزشی آن تهیه شده و به محض اینکه  این سامانه به صورت آزمایشی به نتیجه رسید، اطلاعات و توصیه‌های لازم به مردم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز