ادامه بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر

۱۴۰۰/۰۷/۱۶ - ۰۹:۲۱:۰۸
کد خبر: ۱۲۴۳۶۰۰
ادامه بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش برنا؛ کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: امروز و فردا برای استان‌های ساحلی دریای خزر ادامه بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها امروز در گیلان، شرق مازندران و غرب گلستان است.

اوضمن اشاره به اینکه طی این مدت در خراسان شمالی و شرق اردبیل بارش پراکنده رخ می‌دهد، ادامه داد: از روز یکشنبه تا سه‌شنبه برای گیلان، غرب مازندران و شرق اردبیل بارش‌های خفیفی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سایر مناطق کشور از روز یکشنبه تا سه‌شنبه جوی آرام و آسمانی صاف را خواهند داشت، افزود: طی روز‌های شنبه و یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور با کاهش دمای بین ۳ تا ۷ درجه مواجه هستیم که همراه با وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گردوخاک است.

رفیعی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر امروز تا روز یکشنبه غرب و شمال خلیج‌فارس مواج و متلاطم هستند، در خصوص آخرین وضعیت جوی تهران اظهار کرد: امروز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری است و گاهی وزش باد در آن رخ می‌دهد و فردا هم انتظار همین شرایط جوی را برای پایتخت داریم. حداکثر امروز در این شهر به ۲۱ درجه و حداقل دمای آن به ۱۱ درجه می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود فردا به حدود ۱۲ درجه بالای صفر برسد.

او ضمن بیان اینکه، سردترین مرکز استان امروز زنجان با حداقل دمای یک درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان هم دیروز اهواز با حداکثر دمای ۴۲ درجه بوده اند، توضیح داد: سردترین شهر‌های کشور خیرآباد و سلطانیه از استان زنجان با دمای حداقل یک درجه زیر صفر بوده اند.

 

 

نظر شما