کدام قطعات کامپیوتر ها طلا دارد؟ / استخراج طلا از ضابعات کامپیوتر!

۱۴۰۰/۰۷/۱۶ - ۱۲:۵۰:۴۹
کد خبر: ۱۲۴۳۷۲۷
استخراج طلا از برد کامپیوتر، یکی از شیوه‌­های کسب درآمد است.

به گزارش برنا؛ به طور کلی قطعات کامپیوتر برای خرید ضایعات بسیار مناسب و پرسود است. به همین دلیل افراد فعال در حوزه خرید ضایعات فلزی از قطعات از کار افتاده کامپیوتر همیشه استقبال کرده و اقدام به خرید و فروش آنها می­‌کنند.

یکی از دلایلی که شرکت­‌های خرید ضایعات، از خرید قطعات از کار افتاده کامپیوتر استقبال می­‌کنند؛ این است که می­‌توان از اکثر قطعات کامپیوتر طلا استخراج کرد. همین موضوع باعث کسب درآمد بسیار خوبی برای این طیف از افراد فعال در حوزه خرید ضایعات می‌­شود. در ادامه به نحوه استخراج طلا از برد کامپیوتر و سایر اجزا آن می­‌پردازیم.

 

کدام قطعات کامپیوتر طلا دارد؟

اگر شما کامپیوتری از کار افتاده و خراب دارید؛ می‌­توانید از آن کسب درآمد کرده و طلا استخراج نمایید. یکی از مهم‌­ترین بخش­‌ها، استخراج طلا از برد کامپیوتر است. اما به جزء برد کامپیوتر، قطعات دیگری نیز در آن وجود دارد که می­‌توان طلا استخراج کرد.

همچنین می‌­توان از cpu کامپیوتر به عنوان یکی از اصلی­‌ترین بخش­‌ها برای استخراج طلا از کامپیوتر یاد کرد. مادربرد نیز جزء قطعاتی است که در بین افراد فعال در حرفه خرید ضایعات بسیار طرفدار دارد. زیرا می‌­توان از آن طلا استخراج کرد. در مادربرد از آی­سی­، چیپ و خازن آن نیز می­توان طلا بدست آورد. همچنین در این قطعه باارزش امکان بدست آوردن نقره نیز وجود دارد. از همین رو می­توان از مادربرد به عنوان باارزش­‌ترین و محبوب­‌ترین قطعه در کامپیوتر نام برد.

از دیگر قطعات مهم کامپیوتر که می‌­توان طلای مناسبی را بدست آورد؛ باید به ram و کارت گرافیک اشاره کرد.

نحوه استخراج طلا در قطعات کامپیوتری

برای استخراج طلا از برد کامپیوتر و سایر قطعات آن، باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. خروج طلا از تراشه­‌های کامپیوتر
  2. جداکردن طلا از مدارها
  3. بررسی مقیاس طلا
  4. جداکردن طلا از ضایعات قطعات الکتریکی
  5. جمع‌­آوری ذرات طلا
  6. مصرف بوراکس موجود بر روی طلا
  7. ذوب شدن طلا
  8. بررسی وزن طلای بدست آمده

درجه حرارت لازم برای ذوب طلا

برای استخراج طلا از برد کامپیوتر باید بعد از طی مراحل گفته شده، اقدام به ذوب آن کرده تا طلای خالص به دست آید. به طور کلی، برای ذوب کردن طلا باید آن را در دمای 1063 درجه سانتیگراد قرار داد. البته می­توان با افزودن بوراکس نیز نقطه ذوب آن را کاهش داده و راحت­‌تر به طلای خالص دست پیدا کرد. بوراکس همچنین باعث عدم تولید جیوه در طلا نیز می­‌شود.

 

نحوه استخراج طلا از مادربرد

هانطور که در بخش اول مقاله اشاره کردیم؛ استخراج طلا از برد کامپیوتر یکی از شیوه­‌های کسب درآمد محسوب می­‌شود. در این بین می­‌توان از پین­‌های موجود در این بخش نیز استفاده کرد. برای این منظور پین­‌ها را در اسید نیتریک رقیق می‌­ریزند. سپس بعد از حل شدن فلز برنج، پوسته‌­های طلایی به وجود می آید. بعد از طی این مراحل به منظور ضعیف کردن اسید نیتریک، به آن آب مقطر اضافه می­‌کنند. بعد از گذشت بازه زمانی مناسب، پوسته­‌ها ته­نشین می‌­شوند. در نهایت نیز، بعد از ریگشور کردن، پوسته­‌های به وجود آمده را جدا می­‌کنند و با سولفات آهن، طلا مجدداً احیا می­‌شود.

 

نحوه استخراج طلا از رَم کامپیوتر

در آغاز پروسه استخراج طلا از رَم، بخش­‌های آبکاری شده موجود در رَم را جدا می­‌کنند و بعد از ریختن آنها در تیزاب سلطانی، در معرض حرارت غیرمستقیم قرار می‌­دهند. بعد از حل شدن طلا در تیزاب سلطانی، کیت‌­ها را جدا کرده و سولفات آهن را اضافه می‌­کنند.

سپس با ته‌­نشین شدن و ریگشور کردن آن، داخل بوته­‌های چینی می‌­ریزند.

 

 

نظر شما