GMO ابزاری کاربردی برای رفع آلودگی های محیط زیست

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۱:۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۴۰۸۰
GMO ابزاری کاربردی برای رفع آلودگی های محیط زیست
محصولات GMO نه تنها برای محیط زیست ضرری ندارند بلکه در بسیاری از آلودگی‌ها به نفع آن‌ها هستند.

به گزارش برنا؛  GMO‌ها یکی از بهترین ابزار‌هایی هستند که کشاورزان برای حفاظت آب، هوا، زمین و حتی محدود کردن تاثیر تغییرات آب و هوایی در اختیار دارند. GMO‌ها یکی از چندین فناوری پرورش گیاه هستند که به کشاورزان کمک می‌کنند تا با استفاده از هزینه کرد کمتر، مانند آفت کش‌ها و زمین، غذای بیشتری پرورش دهند.

در حقیقت، طی ۲۰ سال گذشته محصولات GMO، کاربرد آفت کش‌ها را بیش از ۸ درصد افزایش داده‌اند. این افزایش عملکرد بدین معنیست که کشاورزان ۴۸ میلیون هکتار زمین را از تولید محصولات کشاورزی دور نگه داشته و باعث کاهش جنگل زدایی و آسیب به اکو سیستم‌ها شده‌اند.

بدون دانه‌های GMO، ما باید معادل تقریبا تمام پارک‌های ملی ایالات متحده را به زمین کشاورزی تبدیل کنیم تا عملکرد یکسانی را به دست آوریم. GMO‌ها همچنین به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کنند. محصولات GMO به کشاورزان این امکان را می‌دهد که مزارع خود را کمتر استفاده کنند. از سوخت تراکتوری کمتر استفاده کرده و Co۲ موجود در خاک را آزاد کرده و انتشار کربن را با ۸/۵۸ میلیارد پوند کاهش می‌دهد. این مانند حذف تقریبا ۱۲ میلیون خودرو از جاده برای یک سال کامل است.

GMO‌ها همچنین به کاهش آلودگی آب نیز کمک می‌کنند. خاک کمتر نیز به معنای حفظ رطوبت بهتر در خاک و کاهش روان آب است و بیش از ۶۴۰۰ سازه آبی را از خاک گرفتگی، بقایای محصول و مواد شیمیایی نجات می‌دهد. GMO‌ها نت‌ها برای محیط زیست، بلکه برای زندگی روزمره ما مفیدند و بدون آنها، انتشار Co۲، کاهش عملکرد محصول و از دست دادن عمده جنگل‌ها و مراتع را افزایش می‌دادیم و به طور کلی پایداری کمتری در مورد پرورش غذا داشتیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز