فرمانده انتظامی تهران بزرگ :

در هر ساعت از شبانه روز پلیس در کنار مردم است

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۰۸:۲۶:۵۷
کد خبر: ۱۲۴۴۴۸۱
در هر ساعت از شبانه روز پلیس در کنار مردم است
منظور از " فوریت تماس "حضور پلیس کنار شخصی است که نیاز به پلیس دارد.

به گزارش برنا؛ سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی  تهران بزرگ در خصوص  فوریت تماس با فوریت های پلیسی 110   و رسیدگی  به پرونده ها در  مراکز مشاوره کلانتری ها گفت: تشکیل پلیس 110 یکی از خدمات ارزنده ای بود که در دو دهه گذشته توسط  نیروی انتظامی به اقشار مختلف جامعه ارایه گردید  .

سردار رحیمی ادامه داد  : شاید یادتان باشد که دو دهه قبل به ما یاد می دادند که اگر مشکلی برایتان بوجود آمد شماره کلانتری محل در جیبتان باشد و بالاخره این مجموعه آمد و شکل گرفت و سامان پیدا کرد. 

فرمانده انتظامی  تهران بزرگ افزود : امروز من و شما به عنوان شهروند هر لحظه از  شب  و هر  لحظه از  روز و در هر مکانی لازم باشد پلیس در خدمت ما هست  و اصل قصه  بوجود آمدن 110  که یک کار بزرگ و ارزشمند بود این بود  و پلیس در سراسر  کشور این موضوع  را ایجاد کرد .

او  گفت : موضوع دوم خدماتی  است که 110  باید ارایه دهد و مهم ترین آن این است که به محض اینکه من به عنوان یک شهروند وقتی دیدم از خودرو و منزل من سرقتی شده علاقمندم که پلیس به سرعت در صحنه حضور پیدا کند .

او بیان کرد: بحث حضور در صحنه را ما بطور جد دنبال می کنیم ولی این موضوع را باید به مردم بگویم که در  بعضی از ساعات و در بعضی از نقاط  واقعا آنقدر حجم تماس ها بالاست که ما در یک لحظه مثلا 5 ماموریت را به یک واحد اعلام می کنیم و اپراتوری که در مرکز  فوریت های پلیسی 110 حضور دارند  5  و یا 6 ماموریت را به یک  واحد عملیاتی ارجاع می دهند و خوب این طبیعتا می بایست به یکی دو تا از این ماموریت ها رسیدگی کند و ممکن است برخی مواقع دیر برسد. 

او افزود : ما در یک ماه گذشته علاوه بر واحد های عملیاتی فوریتی 110 ، واحدهای انتظامی که در سطح شهر مشغول گشت زنی و پیشگری و در حال دور زدن هدفمند هستند و در نقاط آلوده ایکه سرقتی روی می دهد حضور دارند این واحد ها را نیز به کمک 110 آورده ایم و  اکنون یکماه از این تدبیر گذشته است و زمان حضور پلیس 1 یا دو دقیقه شده است و رو به کاهش نیز هست . 

او گفت : در تهران در بحث سرقت ، بیشترین مورد سرقت های خرد است که روی می دهد مانند سرقت  ضبط خودرو است که دزدیده می شود .

فرمانده انتظامی  تهران بزرگ درخواستی نیز از مردم داشت و گفت : ما می گوییم فوریت های پلیسی  و در واقع  من در شرایط اضطرار قرار دارم و نیاز دارم که پلیس را در کنار خودم داشته باشم و خیلی از تماس های ما فوریت پلیسی نیست و مردم فکر می کنند که اینها فوریت های پلیسی است و ما آنرا می توانیم با 10 دقیقه کمی جلوتر  وعقب تر در صحنه حضور پیدا کنیم .

او افزود  : خیلی از این پرونده ها نیازی نیست که به دادسرا برود و وقت دادگاهها را گرفته و دادگاهها را پر کند مثلا بنده با همسایه خود مشکلی پیدا کرده ام که در همان مجموعه کلانتری ها حل می شود و یا خانمی با همسر خود مشکلی پیدا کرده است و با مشکلاتی اینچنینی  که از طریق مراکز مشاوره و مددکاری اقدام  می شود و از طریق راه اندازی این مراکز امروز حدود 80 درصد از اینگونه پرونده ها در همین مراکز مشاوره رسیدگی  می شود که کار و اقدامی بزرگ است

 

نظر شما