مادران باردار توجه کنند؛ بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستید

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۰:۵۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۴۵۶۱۴
مادران باردار توجه کنند؛ بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستید
تحقیقات معتبر نشان می‌دهد خانم‌های باردار بیشتر در معرض ابتلا به نوع شدید کرونا و عوارض ناشی از آن هستند.

به گزارش برنا؛ از دسامبر سال ۲۰۲۰ که واکسن‌ در دسترس قرار گرفت، پزشکان به شدت خانم‌های باردار را تشویق کردند که هرچه زودتر خود را در برابر کووید۱۹ ایمن کرده تا نه تنها از خود، بلکه از نوزادان خود نیز محافظت نمایند. نتایج تحقیقاتی معتبر و قابل اعتماد نشان می‌دهد که افراد باردار در مقایسه با افراد غیر باردار بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های شدید و عوارض ناشی از COVکووید۱۹ هستند.افراد بارداری که واکسینه نشده‌اند، در مقایسه با باردارهایی که واکسینه شده اند، نیز بیشتر در معرض زایمان زودرس قرار داشته و پیامدهای بدتری در زایمان دارند.

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه نیویورک (NYU) مزایای دیگری از واکسیناسیون را اثبات کرد: نوزادانی که مادران آنها واکسن دریافت کرده، دارای سطح بالایی از آنتی بادی‌ها بودند. این یافته‌ها درست در حالی است که سازمان غذا و دارو (FDA) و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) به افراد باردار واجد شرایط توصیه کردند دوز واکسن تقویت کننده(بوستر) را دریافت کنند. تعداد مادران باردار مبتلا به کرونا در هفته‌های اخیر افزایش یافته که این امر به دلیل پایین بودن میزان واکسیناسیون در میان آنها و افزایش گسترش نوع بسیار مسری دلتا است.

بهترین خبر این است که وقتی یک زن باردار واکسینه می‌شود، نوزاد دارای آنتی‌بادی‌های محافظ در برابر کووید است. دریافت واکسن کووید برای مادر و نوزاد یک برد محسوب می‌شود. شاید برای خیلی از افراد سوال باشد که چگونه واکسیناسیون به طور بالقوه از نوزادان محافظت می کند. گزارش جدید NYU سطح آنتی بادی را در ۳۶ نوزاد تازه متولد شده که مادران آنها یکی از واکسن‌ها را دریافت کرده بودند، اندازه گیری کرد. محققان دریافتند همه این نوزادان دارای آنتی‌بادی بالایی هستند. نوزادان متولد شده از مادرانی که طی ۱۳ هفته پس از زایمان واکسینه شده بودند، در مقایسه با نوزادانی که مادران آنها بیش از ۲۰ هفته قبل از زایمان تزریق واکسن شده بودند، سطح آنتی بادی بیشتری داشتند.

دکتر دانیل روشن، پزشک امور مادر و جنین مستقر در نیویورک، در این خصوص می گوید: مصونیت از طریق بند ناف به جنین منتقل می‌شود. به گفته محققان، داده‌های بیشتری برای درک میزان محافظت نوزادان و تأثیر زمان آنها بر میزان مصونیت نوزادان متولد شده مورد نیاز است. محققان به این نتیجه رسیدند که این یافته‌ها به لیست مضاعف دلایل واکسیناسیون افراد باردار در برابر کووید۱۹ می افزاید.

زنان باردار در مقایسه با مردم عادی با افزایش عوارض ناشی از کرونا روبرو هستند. کارشناسان می‌گویند: از آنجا که بارداری وضعیت ایمنی بدن را کاهش می‌دهد، توصیه می‌شود واکسن را در هر سه ماهه این دوره دریافت کنید. مطالعات نشان داده که زنان باردار مبتلا به عفونت SARS-CoV-2 بیشتر در معرض بستری شدن، لوله‌گذاری، پره اکلامپسی، زایمان زودرس و مرگ مادر هستند.

به گفته منابع موثق، در هفته‌های اخیر و با انتشار نوع بسیار مسری دلتا، تعداد بیشتری از افراد باردار به کرونا مبتلا شده اند. میزان واکسیناسیون در میان افراد باردار نسبتاً پایین است. با توجه به افزایش خطر ابتلا به نوع شدید بیماری و عوارض آن برای افراد باردار، CDC از آنها می‌خواهد واکسینه شوند. پزشک مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در این زمینه تصریح کرد: با دریافت واکسن کووید در دوران بارداری ، عوارض بیماری قابل پیشگیری هستند.

البته این عوارض ناباروری یا سقط جنین نیست که برخی به اشتباه، اینگونه تصور می‌کنند. شواهد نشان می‌دهد که انواع واکسن در افراد باردار به همان اندازه ایمن و موثر هستند که در افراد غیر باردار.

یک مطالعه جدید نشان داده که نوزادانی که مادران آنها واکسن دریافت کرده بودند دارای سطح بالایی از آنتی‌بادی‌ها بودند که مزایای دیگر واکسیناسیون را در افراد باردار اثبات می کند. افراد باردار بیشتر در معرض ابتلا به بیماری شدید یا عوارض ناشی از COVID-19 هستند. با توجه به گسترش روزافزون نوع دلتا و نرخ بیشتر موارد ابتلا به کووید۱۹ در افراد باردار طی هفته‌های اخیر، مقامات بهداشتی از خانم‌های باردار می‌خواهند که در اسرع وقت واکسینه شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز