وزیر کشور:

مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را تنها ۴۵ درصد رعایت می‌کنند/ اعمال محدودیت‌های تردد به صورت هوشمند/ اصناف تا پایان مهرماه فرصت دارند واکسن بزنند

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۱:۵۶:۲۶
کد خبر: ۱۲۴۵۶۵۴
مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را تنها ۴۵ درصد رعایت می‌کنند/ اعمال محدودیت‌های تردد به صورت هوشمند/ اصناف تا پایان مهرماه فرصت دارند واکسن بزنند
احمد وحیدی گفت: اصنافی که با مواد غذایی سر و کار دارند تا اواخر مهرماه باید واکسن زده باشند و این موضوع کنترل می شود.

به گزارش برنا؛ احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی کرونا، گفت: موضوعی که امروز در جلسه مطرح شد، درباره رفع محدودیت های فعلی بود تا به شکل هوشمند محدودیت ها را اجرا کنیم.

او افزود: پلتفرمی که برای قرنطینه هوشمند تهیه شده بود که به صورت آزمایشی در چند استان اجرا شد و مورد بررسی قرار گرفت و در برخی از استان اجرای پلتفرم وقفه ایجاد شده بود که ارزیابی کردیم.

وحیدی بیان کرد: در جلسه امروز درباره اصناف و ادارات بحث شد، اصنافی که با مواد غذایی سر و کار دارند تا اواخر مهرماه باید واکسن زده باشند و این موضوع کنترل می شود، وزارت بهداشت آمادگی دارد روزی ۳ میلیون نفر را واکسینه کند و ۵۰ درصد اصناف واکسن زده اند که این رقم کمی است و ۳ میلیون نفر هنوز واکسن دریافت نکردند ۱۰ روز تا آخر مهر فرصت است و سریعتر باید واکسن بزنند.

وزیر کشور در بازگشایی مدارس، گفت: واکسیناسیون دانش آموزان درحال انجام است و ۵۷۰ پایگاه برای واکسن دانش آموزان ایجاد است تا مشکلی در این روند نباشند.

او درباره اثر بخشی واکسن ها بیان کرد: واکسن های داخلی در ارزیابی نتیجه بخش بوده است و واکسن های وارداتی اثربخشی خوبی دارد و مردم می توانند با خیال راحت واکسیناسیون را انجام دهند.

وحیدی با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یافته است، ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۴۵ درصد رسیده است و نگران بروز پیک ششم هستیم به همین دلیل درخواست داریم همه مردم مراقبت کنند تا وارد پیک ششم نشویم چراکه حتما آثار سویی دارد افرادی که واکسن دریافت نکردند سریعتر اقدام کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی باید با دقت رعایت شود.

وزیر کشور درباره وضعیت نامناسب برخی استان‌ها گفت: برخی از استان ها نیز دچار مشکل هستند. دانشگاه های علوم پزشکی موظف هستند اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/5

نظر شما