آیفون X برای استفاده از پورت USB Type-C فراهم شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۹:۲۲:۰۴
کد خبر: ۱۲۴۵۸۰۷
آیفون X برای استفاده از پورت USB Type-C فراهم شد
شرکت اپل قصد دارد به زودی تغییراتی در گوشی‌های آیفون برای استفاده از پورت USB Type-C ایجاد کند.

به گزارش برنا؛  شرکت اپل به آرامی حرکت خود را برای استفاده از پورت USB Type-C در دستگاه‌های خود آغاز کرده، همان طوری که iPad Mini جدیدترین دستگاه این غول فناوری دارای پورت USB-C است. با این حال، تلفن‌های هوشمند این شرکت یعنی مدل‌های سری آیفون، هنوز از پورت Lightning اختصاصی این شرکت استفاده می‌کنند. البته اپل هنوز تغییرات جدید را در آیفون‌ها انجام نداده است. طبق ادعا‌های مطرح شده، پورت USB-C جایگزین Lightning در گوشی هوشمند آیفون X؛ در حساب کاربری به نام کن پیلونل در یوتیوب دیده شده است.

کن پیلونل متخصص حوزه الکترونیک بوده و در مقطع کارشناسی ارشد رباتیک در موسسه فناوری فدرال سوئیس EPFL تحصیل کرده است. این بدان معناست که همه نمی‌توانند این تغییر را در دستگاه خود ایجاد کنند، ولی او به دلیل تخصصی که دارد توانسته این کار را انجام دهد. پس از ایجاد تغییر، تلفن قادر به دریافت برق از طریق اتصال و همچنین انتقال داده‌ها از طریق کابل USB-C شده است.

کن پیلونل کانکتور C۹۴ اپل را مهندسی معکوس کرد تا یک PCB با درگاه USB-C بسازد و پس از تنظیم آن را کوچک کرده تا بتواند روی iPhone نصب کند. او چند ماهی است که روی این موضوع کار می‌کند و مراحل کار را در وبلاگ شخصی خود توضیح می‌دهد. قابل توجه است که طبق شرایط و ضوابط اپل اگر دستگاهی نیاز به تعمیر داشته باشد، اما مشکل گزارش نشود آن را "خارج از گارانتی" می‌داند.

 

نظر شما