رئیس جمعیت هلال احمر:

توزیع اقلام غذایی و بهداشتی میان زلزله زدگان اندیکا/ واکسیناسیون مردم زلزله زده اندیکا آغاز شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۱۳:۰۴:۳۲
کد خبر: ۱۲۴۶۲۱۷
کریم همتی با اشاره به این که اقلام حمایتی در میان زلزله زدگان اندیکا و ایذه توزیع شده است، از آغاز روند واکسیناسیون شهروندان مناطق زلزله زده خبر داد.

به گزارش برنا؛ کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت امداد رسانی به مردم زلزله زده شهرستان های اندیکا و ایذه گفت: تعداد افراد امدادرسانی شده در شهرستان اندیکا 4 هزار و 360 نفر و در شهرستان ایذه 96 نفر بوده است که در زلزله های اخیر به نحوی خسارت دیده اند.

وی افزود: بیش از یک هزار تخته پتو، 753 تخته موکت، 1هزار و381 کیلوگرم نایلون پوششی، 1هزار و 745 کیلوگرم برنج، 1هزار و 301 کیلوگرم قند و شکر، 4هزار و521  قوطی کنسرو، 254 بسته چای، 629 کیلوگرم حبوبات، 646 قوطی پودر لباسشویی و 891 قالب صابون در میان زلزله زدگان توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تا به امروز 627 چادر امدادی در میان خانواده هایی که منازل آن ها آسیب دیده، توزیع و شرایط اسکان اضطراری برای آن ها فراهم شده است. همچنین 847  شعله والور و 150 مخزن آب نیز بین خانواده های متاثر از زلزله توزیع شد.

همتی با اشاره به سایر کمک های انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر به مردم زلزله زده شهرستان اندیکا ادامه داد: 75 ست ظروف، 338 شعله فانوس، 91 بسته غذایی 72 ساعته، 167 عدد گالن آب و 60 لیتر مایع شوینده نیز در میان زلزله زدگان توزیع شده است.

وی افزود: با تلاش های شبانه روزی ۲۶ تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان که در بخش‌های مختلف شهرستان اندیکا در حال خدمت هستند، عملیات امداد‌رسانی به صورت هوایی و زمینی بی وقفه در جریان است. در مجموع ۲هزار و ۸۲۹ خانوار در اندیکا مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و ۱۵ باب خانه روستایی نیز در بخش سوسن شهرستان ایذه تخریب شده است که کار امدادرسانی به اهالی این مناطق ادامه دارد.

همتی با اشاره به ضرورت غافل نشدن از واکسیناسیون عمومی عنوان کرد: تزریق واکسن‌های مقابله با ویروس کرونا در مناطق صعب العبور اندیکا با همکاری تیم واکسیناسیون شبکه بهداشت  دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر در حال انجام است و علاوه بر آن به منظور پیشگیری از شیوع بیماری های دامی، غربالگری دام‌ها نیز توسط تیم دامپزشکی در روستای چال انجیره صورت پذیرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان گفت: با شکل‌گیری قرارگاه امدادرسانی متشکل از جمعیت هلال احمر، سپاه حضرت ولیعصر (عج)، بنیاد احسان، بنیاد برکت و مجموعه‌های مردم نهاد، هماهنگی های بین بخشی با هدف پرهیز از فعالیت‌های موازی، مشارکت خیرین و تسریع در توزیع اقلام مورد نیاز آسیب‌دیدگان صورت پذیرفته است. لازم به ذکر است که مناطق زلزله زده خوزستان، جز مناطق محروم کشور هستند و هلال احمر با تمام توان روند امدادرسانی به این مردم عزیز را ادامه خواهد داد تا مشکلات آن ها هر چه سریع تر برطرف شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز