معاون میراث‌ فرهنگی:

۳ موزه دفاع مقدس تا پایان سال راه اندازی می‌شود

۱۴۰۰/۰۷/۲۳ - ۱۰:۴۸:۵۱
کد خبر: ۱۲۴۶۸۸۷
معاون میراث‌ فرهنگی با تاکید بر اینکه موزه‌ها باید روح فرهنگ دفاع مقدس را نمایندگی کنند از افزایش تعداد موزه‌های دفاع مقدس و حمایت برای ثبت ملی ۵۸ یادمان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش برنا؛ علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دفتر معاونت میراث فرهنگی دیدار و پیرامون یادمان‌های شهدای گمنام، موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور و ثبت ملی آن‌ها همچنین ساز و کار افزایش محتوی و کیفیت موزه‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

دارابی در این دیدار با اشاره به یادمان ۲۱۷۵ شهید گمنام در کشور، مزار ۱۰ هزار شهید را عزیز دانست و گفت: این جوانان شجاع و غیور برای دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی و مقابله با دشمن متجاوز به خط زدند و سالیان سال است که پدران و مادران و خانواده‌هایشان در انتظار آن‌ها هستند.

او افزود: این خانواده‌ها بیش از همه معنا و مفهوم منتظر واقعی برای ظهور آخرین امام معصوم (ع) را باور دارند.

معاون میراث‌فرهنگی با اشاره به وجود ۲۴ موزه در حوزه دفاع مقدس در سراسر کشور، افزود: این تعداد تا پایان سال به ۲۷ موزه می‌رسد. در مناطق عملیاتی دفاع مقدس نیز ۵۸ یادمان وجود دارد که ثبت ملی آنها نیاز به حمایت و کمک ویژه‌ای دارد.

دارابی با بیان اینکه شهیدان ستارگانی هستند که در دل شب برای همگان نورافشانی کردند، ادامه داد: آن‌ها با فداکاری خود راه را نشان می‌دهند و موزه‌ها و یادمان‌ها باید روح فرهنگ و گفتمانی دفاع مقدس را نمایندگی کنند.

او با اشاره به مؤلفه‌های مهم فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس، تصریح کرد: خداباوری، توکل، ایثار، شجاعت، جهاد، شهادت، خودباوری، غیرت، دنیاگریزی، آخرت‌گرایی، روحیه جهادی، تقدم منافع جمعی بر منافع فردی، عبور از شخصیت و فردگرایی، دشمن‌ستیزی از مؤلفه‌های مهم فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس است که سرمایه بزرگی برای گام نهادن در مسیر بیانیه گام دوم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز