دبیر بورد عفونی اطفال ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با برنا:

میزان ابتلا کودکان به بیماری کرونا ۲۵ درصد آمار موجود است/ عوارض ناشی از کووید در کودکان در چند هفته از بین می‌رود

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۰۵:۰۴:۱۷
کد خبر: ۱۲۴۷۳۶۵
میزان ابتلا کودکان به بیماری کرونا ۲۵ درصد آمار موجود است/ عوارض ناشی از کووید در کودکان در چند هفته از بین می‌رود
عبدالله کریمی گفت: امسال به دلیل واکسینه شدن بزرگسالان، شیوع ویروس دلتا و افزایش شانس ابتلا افراد به بیماری و فعالیت کودکان در محیط‌های اجتماعی، میزان ابتلا کودکان به بیماری کرونا در دنیا به 25 درصد رسیده است.

عبدالله کریمی، دبیر بورد عفونی اطفال ستاد مقابله با کرونا، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی برنا گفت: در شروع پاندمی کرونا کودکان دو درصد درگیری با بیماری داشتند.

او با بیان این‌که سال گذشته میزان درگیری کودکان به بیماری کرونا به زیر 10 درصد رسید، افزود:  امسال به دلیل واکسینه شدن بزرگسالان، شیوع ویروس دلتا و افزایش شانس ابتلا افراد به بیماری و فعالیت کودکان در محیط‌های اجتماعی، میزان ابتلا کودکان به بیماری کرونا در دنیا به 25 درصد رسیده است.

کریمی ادامه داد: امسال به‌طور کلی تعداد تخت‌های اشغال شده توسط بیمارانی که کرونا داشتند حدود 2 تا 3 برابر بیشتر از سال قبل بوده است.

دبیر بورد عفونی اطفال ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه بیماری کووید 19 در کودکان، منعکس شده افراد بزرگسال است، افزود: اوج بیماری کم شده و در سراشیبی قرار گرفتیم و این امر باعث می‌شود در کودکان نیز بیماری کاهش داشته باشد.

او با اشاره به اینکه آمار موجود ابتلا کودکان به بیماری کرونا در  بیمارستان مفید تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر است و آمار موجود نشان دهنده افزایش دو برابری ابتلاست، تصریح کرد: مرگ و میر کودکان بر اثر کرونا بسیار کم است.

کریمی ادامه داد: 92 درصد از کودکانی که به دلیل کرونا فوت کردند دارای بیماری زمینه‌ای مانند نقص ایمنی، سرطان، پیوند، دیابت و ... بودند و خوشبختانه مرگ و میر در این افراد بسیار کم بوده است.

دبیر بورد عفونی اطفال ستاد مقابله با کرونا درباره عوارض ناشی از بیماری کرونا روی کودکان گفت: خیلی بعید است عوارض بیماری کرونا روی کودکان سال‌ها آن‌ها را تهدید کند و حتی در نوع شدید بیماری نیز به همین میزان است. همچنین مشاهده شده عوارض بیماری کرونا روی کودکان در عرض چند هفته برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ 3

نظر شما
پرونده ویژه