جریمه افرادی که هنگام رانندگی لایو می‌گذارند چقدر است؟

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۰۵:۴۳:۰۴
کد خبر: ۱۲۴۷۴۶۹
جریمه افرادی که هنگام رانندگی لایو می‌گذارند چقدر است؟
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: افرادی که هنگام رانندگی لایو و یا استوری می‌گذارند، تحت عنوان استفاده از تلفن همراه اعمال قانون می‌شوند.

سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره افزایش ترددهای بین‌شهری، گفت: طی روزهای اخیر شاهد افزایش ترددهای بین‌شهری و افزایش سفرها هستیم. در چند روز گذشته هم نسبت به مدت مشابه شاهد 35 درصدی ترددها بودیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جریمه‌های تردد بین‌شهری افزایش پیدا خواهد کرد یا نه؟ افزود: پلیس راهور درباره افزایش جریمه‌ها اظهار نظر نمی‌کند و این مورد را به وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا محول می‌کنیم.

جهانی ادامه داد: راهور هیچ پیشنهادی درباره افزایش جریمه‌ها نداشته و هر تصمیمی ستاد ملی مبارزه با کرونا بگیرد آن تصمیم لازم الاجراست.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا درباره افرادی که هنگام رانندگی لایو گذاشته و یا استوری می‌گیرند، تصریح کرد: نحوه جریمه این افراد به صورت دیداری است و در صورتی که پلیس راهور چنین موردی را باید ببیند اعمال قانون انجام می‌شود.

او افزود: جریمه این افراد تحت عنوان استفاده از تلفن همراه انجام می‌شود و دو کد جریمه در این خصوص اختصاص پیدا کرده است؛ کد 2014 جریمه این افراد در راه‌های روستایی 42 هزار تومان، در کلانشهرها 105 هزار تومان و در شهرهای دیگر 84 هزار تومان است که نمره منفی هم دارد.

جهانی اضافه کرد: کد 2072 برای جریمه افرادی است که سرعت‌شان زیر 60 کیلومتر بوده و از تلفن همراه استفاده می‌کنند که مبلغ جریمه 105 هزار تومان است اما نمره منفی ندارد.

انتهای پیام/ 3

نظر شما
پرونده ویژه