احیای زیست‌بوم نوشت‌افزار ایرانی با مشارکت بنیاد برکت

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۱۰:۵۱:۵۳
کد خبر: ۱۲۴۷۷۶۳
همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و مجمع ایران‌نوشت باعث رونق تولید نوشت‌افزار داخلی و احیای این زیست‌بوم شده است.

به گزارش برنا؛ هادی جوهری، معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: شرکت شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی به عنوان یکی از واحدهای مشارکتی بنیاد برکت باعث تسهیل و افزایش تولید نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر ایرانی شده است.

 جوهری افزود: این واحد مشارکتی بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری، تامین مالی، اخذ تسهیلات، بازاریابی، ایجاد شبکه فروش و تسهیل‌گری باعث شتاب‌دهی تولید و رونق زیست‌بوم نوشت‌افزار ایرانی شده است.

او با تاکید بر احیای واحدهای تولیدی نوشت‌افزار ایرانی گفت: سال گذشته ۱۵۰ کارگاه تولید نوشت‌افزار ایرانی به همت بنیاد برکت تشکیل و احیا شد. این کارگاه‌ها با دریافت تسهیلات، تغییرات ساختاری در خود ایجاد کرده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

جوهری تصریح کرد: این کارگاه‌ها امسال علاوه بر افزایش تولید، بر ساخت محصولاتی که پیش‌تر از خارج کشور وارد می‌شد مانند روان‌نویس تمرکز کرده‌اند.

معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: شرکت شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی به شکل مستقیم در فرآیند تولید نوشت‌افزار ایرانی مشارکت نمی‌کند و نوعی تسهیل‌گری را انجام می‌دهد.

جوهری ادامه داد: بنیاد برکت از ابتدای سال گذشته اقدام به مشارکت با شرکت شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی کرده است. این شرکت همچنین با بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان امام هم همکاری‌هایی دارد.

به گفته معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، این بنیاد کارآفرینی اجتماعی را از طریق برگزاری رویدادهای مختلف دنبال می‌کند.

او تاکید کرد: برگزاری رویدادهایی مانند «مشق احسان» فرآیند تسهیل‌گری و شتاب‌دهی را در زیست‌بوم نوشت‌افزار ایرانی تسریع می‌کند و باعث افزایش تولید در این حوزه می‌شود.

جوهری از ادامه روند حمایت و احیای کارگاه‌های تولید نوشت‌افزار ایرانی در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین حفظ و افزایش تولید کارگاه‌های احیا شده در سال گذشته در دستور کار است. 

معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از کارگاه‌های نوشت‌افزار ایرانی که توسط بنیاد برکت احیا شده‌اند اقدام به صادرات محصولات خود به کشورهای منطقه کرده‌اند.

 

نظر شما