معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

اجرای طرح «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس» نیاز به اصلاح بودجه دارد

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۱۲:۵۲:۰۶
کد خبر: ۱۲۴۷۸۵۹
اجرای طرح «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس» نیاز به اصلاح بودجه دارد
شفیعی از بررسی بیشتر طرح دو فوریتی «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا» به مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش برنا؛ سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همزمان با برگزاری شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، درباره طرح «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا»، بیان کرد: امروز طرح دو فوریتی توسط کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به صحن ارائه شد. این طرح درباره پیش بینی‌های لازم برای ایام بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح مذکور روز گذشته توسط کمیسیون به معاونت ارائه شد، گفت: منتهی اجرای تعدادی از موارد این طرح نیاز به اصلاح بودجه و تأمین منابع ملی داشت و وظایف کلانی را برعهده شهرداری تهران می‌گذاشت که باید منابع لازم پیش‌بینی می‌شد. همچنین نیاز به هماهنگی‌های بیشتر با کمیسوین برنامه و بودجه شورا داشت.

شفیعی در ادامه عنوان کرد: بنابراین اعضای شورا تصمیم گرفتند که یک هفته دیگر روی این طرح کار شود تا با دقت بیشتری به تصویب برسد.

او درباره طرح «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا»، توضیح داد: بخشی از ماهیت این طرح اقدامات روتینی است که سالانه برای ایام بازگشایی مدارس توسط معاونت حمل و نقل انجام می‌شود. باتوجه به اینکه طی دوسال گذشته این اقدامات انجام نشده ممکن است که پروژه‌های امسال سنگین تر باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره موارد دیگر این طرح، گفت: همچنین موارد دیگری درباره افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در مدهای مختلف است که نیاز به کاهش سر فاصله زمانی، افزایش ناوگان مترو و اتوبوسرانی دارد.

شفیعی ضمن اشاره به فرسودگی شدید ناوگان حمل و نقل عمومی، عنوان کرد: افزایش ظرفیت ناوگان نیاز به هزینه بالاتری دارد که باید اصلاحاتی در بودجه صورت گیرد.

او با بیان اینکه برای انجام طرح مذکور باید تعدادی اتوبوس اورهال و خریداری شود، گفت: خریداری واگن دوسال زمان می‌برد بنابراین باید واگن‌ها اورهال شوند. همچنین ظرفیت ناوگانی که نیاز به اورهال دارند باید بررسی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز