سخنگوی جمعیت هلال احمر خبرداد

آمادگی هلال احمر برای خدمت رسانی در فصل سرما/نجات جان ۸۲ نفر در ماموریت های ساحلی هلال احمر

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۰۷:۵۲:۴۰
کد خبر: ۱۲۴۸۷۱۸
آمادگی هلال احمر برای خدمت رسانی در فصل سرما/نجات جان ۸۲ نفر در ماموریت های ساحلی هلال احمر
محمدحسن قوسیان مقدم از نجات جان 82 نفر از شهروندان در ماموریت های ساحلی جمعیت هلال احمر در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش برنا؛ محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص حوادث نیمه نخست سال جاری و امدادرسانی جمعیت هلال احمر به شهروندان حادثه دیده گفت: در ماه نخست سال جاری مجموعا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، 15 هزار و 536 ماموریت انجام داد که 2.6 درصد در حوزه حوادث ساحلی و دریایی و 2.8 درصد مربوط به امدادرسانی در حوزه حوادث جوی بوده است.

او افزود: در همین راستا به 21 هزار و 850 نفر از شهروندان آسیب دیده از سوانح جوی امدادرسانی شد که در قالب 374 ماموریت امداد و نجات صورت گرفت. در این ماموریت ها به 2 هزار و 234 نفر نیز اسکان اضطراری داده شد. عملیات های حوزه سوانح جوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 43.6 درصدی همراه شده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در 6 ماه نخست امسال، بیشترین ماموریت های امدادی در حوزه حوادث جوی در استان هرمزگان انجام شد که منجر به امدادرسانی به 5 هزار و 187 نفر شد. پس از هرمزگان، بیشترین ماموریت ها در کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و کرمان انجام شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به خدمات رسانی جمعیت هلال احمر به حوادث ساحلی و دریایی گفت: 345 ماموریت در 6 ماه نخست امسال در سواحل و رودخانه های کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه با کاهش 3 درصدی همراه شده است. در این ماموریت ها جان 82 نفر نجات داده شد و 38 مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. 

او توضیح داد: استان مازندران 18.2 درصد از کل ماموریت های ساحلی را به خود اختصاص داد و در رتبه نخست کشور قرار گرفت. پس از استان مازندران، استان های گیلان و خوزستان قرار دارند که به ترتیب 13.3 و 7.2 درصد از کل ماموریت های ساحلی کشور را به خود اختصاص داده اند.

قوسیان مقدم در پایان با اشاره به این که در آستانه آغاز فصل سرما در کشور قرار گرفته ایم، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر همچون سنوات گذشته در آمادگی کامل به سر می برد تا در سوانح جوی احتمالی با تمام توان به مردم خدمت رسانی کند و در این عرصه از تمامی نیروهای امدادی استفاده خواهد شد تا فصل سرما بدون تبعات پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز