سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران خبر داد:

گرفتاری کارگر اتباع در چاه محله درکه

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۱۰:۲۸:۳۲
کد خبر: ۱۲۴۸۸۴۳
گرفتاری کارگر اتباع در چاه محله درکه
ملکی از حادثه گرفتار شدن کارگری در چاه محله درکه خبر داد و گفت: آتش نشانان این کارگر افغان را زنده از چاه خارج کردند و با حداقل آسیب دیدگی تحویل عوامل اورژانس داده شد تا معاینات و چکاپ لازم برای او انجام شود.

به گزارش خبرنگار برنا؛ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران درباره حادثه گرفتار شدن فردی در چاه واقع در درکه گفت: ساعت 9:10 صبح امروز حادثه چاه در درکه، جاده معدن، خیابان مفیدی به سامانه 125 سازمان آتشنشانی شهرداری تهران گزارش داده شد. بلافاصله گروه نجات شماره 16 مستقر در  ایستگاه 64 ولنجک به همراه دستگاه اکسیژن رسان به افراد گرفتار شده داخل چاه به محل حادثه اعزام می شوند.

او افزود: آتشنشانان مشاهده می کنند در طبقه منفی یک ساختمان مسکونی نزدیک قسمت موتور خانه یک حلقه چاه حدود 18 متری وجود دارد که دو کارگر تابعیت کشور افغان با سن حدود 35 سال سن در داخل چاه مشغول به کار بودند.

ملکی ادامه داد: طبق مشاهدات دیواره یکی از چاه های مجاور که منشا دقیق آن مشخص نبوده است به یکباره تخریب شده و  می ریزد. چاه مجاور که مقدار زیادی آب داشته است به داخل همین چاهی که کارگران مشغول کار بودند وارد شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اینکه یکی از کارگران خود را نجات داده بود گفت: کارگر دیگر در انتها چاه و در وضعیت بسیار خطرناکی گرفتار شده بود و هیچ خبری از او نبود. حتی وقتی آتشنشانان او را صدا می کردند صدایی از این فرد شنیده نمی شد.

او ادامه داد: آتشناشانان ایمن سازی لازم را انجام داده و فرد آتشنشان پس از مدتی تلاش موفق شد این کارگر افغان را زنده از چاه خارج کنند. این کارگر افغان با حداقل آسیب دیدگی تحویل عوامل اورژانس داده شد تا معاینات و چکاپ  لازم برای او انجام شود.

ملکی در پایان تصریح کرد: یکی از نکات مهم درباره تعمیرات، حفر و لایروبی چاه این است که افراد باید نسبت به چاه های مجاور اطلاعات کامل داشته باشند همچنین از وضعیت خاک محل مطلع باشند. اگر از کارگرهای آماتور برای فعالیت های داخل چاه استفاده کنیم احتمال آسیب دیدگی به آنان و سایر افراد زیاد است. بنابراین با مد نظر قرار دادن این نکات حوادث را به حداقل برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز